به گزارش خبرنگار ایرنا از حرم مطهر رضوی هم اینک در فاصله زمانی حدود یک ساعت تا آغاز سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی تمامی خیابانهای منتهی به حرم امام رضا(ع) در مشهد لبریز از جمعیتی است که شتابان به سوی میعادگاه با رهبری در حرکتند تا هر چه سریعتر در بهترین مکان برای شنیدن سخنان رهبری قرار گیرند.
به همین خاطر با هدف سهولت حرکت مردم رفت و آمد خودروها در خیابانهای منتهی به حرم مطهر کاملا متوقف شده و فقط در چندین مسیر خودروهای زائربر برقی مسئولیت انتقال زائران را برعهده دارند. هم اینک ورودی همه بستها و صحنهای حرم رضوی مملو از جمعیتی است که اغلب آنان را نوجوانان و جوانان تشکیل می دهند که سربندهای 'لبیک یا خامنه ای' را بر پیشانی بسته اند.
اشتیاق شنیدن سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی را می توان در چشمان یکایک این جمعیت مومن و وفادار به آرمانهای امام راحل، آرمانهای انقلاب اسلامی و منویات رهبری از هر جنس، قشر و قومیتی دید.
این در حالی است که جمعیت زنان از مردان پیشی گرفته و می توان حضور پررنگ آنان را در حالی که تصاویر حضرت آیت الله خامنه ای مدظله العالی را بر چادرهای خود نصب کرده اند و یا پارچه مزین به نام حضرت زهرا(س) را بر پیشانی بسته اند در همه نقاط مشاهده کرد.
با وجود انبوهی و ازدحام جمعیت مشتاق، به واسطه حضور خادمان رضوی نظم در خوری در همه فضاهای حرم مطهر رضوی برقرار است. هنوز یک ساعت به موعد حضور رهبر معظم انقلاب در جایگاه سخنرانی باقی مانده اما همه فضاهای حرم امام رضا(ع) در مشهد کاملا پر شده اند.
خادمان بارگاه منور رضوی نیز رسم ادب را بجا آورده و در همه ورودیها، صحنها و رواقهای این آستان مقدس آماده خدمت رسانی به زائران هستند و با احترام آنان را به محل مناسب برای گوش سپردن به سخنرانی رهبری هدایت می کنند.
در گیتهای بازرسی نیز خادمان پس از کنترلهای لازم مردم را به سمت جایگاههای در نظر گرفته شده هدایت می کنند. حضور خادمان زن و مرد که به صورت پرشمار با لباسهای متحدالشکل مشغول خدمت رسانی هستند صحنه زیبایی را در حرم رضوی در مشهد خلق کرده است.
حضور و فعالیت خالصانه نیروهای پشتیبانی، انتظامی و به ویژه امدادگران هلال احمر نیز در گوشه و کنار حرم مطهر قابل مشهود است. همه صحنهای حرم مطهر رضوی مفروش شده اند، نمایشگرهای پهن پیکر تلویزیونی نیز در همه نقاط نصب شده تا زائران در هر مکانی از این آستان مقدس بتوانند سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی را بشنوند.
سخنرانی حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی راس ساعت 15 امروز آغاز می شود و تا قبل از نماز مغرب و عشا پایان می یابد.
7489/8005/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.