جلسه برنامه ریزی نوروزگاه بین المللی مشترک ایران و ترکمنستان با حضور مقامات ملی و بین المللی برگزار و برنامه ریز‌ی‌های لازم برای برگزاری این نوروزگاه انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، غلامعباس ارباب خالص مشاور وزیر امور خارجه و رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال و شمال شرق ایران در این جلسه که در هتل بین المللی درویشی مشهد  برگزار شد، گفت: افزایش تعامل و توسعه روابط دوستانه، مبتنی بر فرهنگ و آئین های مشترک دو کشور در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان این که برای اولین بار جشن نوروزگاه بین المللی مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکمنستان برگزار می شود، اظهار کرد: امیدوارم برگزاری اولین جشن نوروزگاه مشترک ایران و ترکمنستان موجب افزایش تعامل و توسعه روابط دوستانه دو کشور شود.
  ارباب خاص ادامه داد: جشن نوروزگاه سومین برنامه فرهنگی است که که مشترک بین کشورهای ایران و ترکمنستان برگزار خواهد شد.   در ادامه فرید جواهرزاده جانشین مدیرکل درستاد برگزاری نوروزگاه های خراسان رضوی  گفت: جشن نورزگاه اجرای برنامه های شاد و مفرح فرهنگی از فرهنگ و اقوام سراسر ایران با محوریت خراسان خواهد بود.   محمد رکنی رئیس موزه خراسان بزرگ و دبیر جشن نورزگاه‌های بین المللی استان نیز بر حضور پر رنگ کودکان و نوجوان درجشن نوروزگاه ایران و ترکمنستان تاکید کرد و گفت: حضور کودکان و نوجوانان موجب گسترش ، توسعه و تعمیق تبادلات فرهنگی مشترک بین دو کشور می شود.   وی برای حضور گروه های هنری ایرانی در شهرهای ترکمنستان اعلام آمادگی کرد.   رکنی پیشنهاد کرد: سفرهای نوروزی دو کشور با آداب و رسوم خاص هر کشور در کنار این نوروزگاه برپا می‌شود.   همچنین بهرام طاهری معاون سفارت ایران در ترکمنستان نیز در این جلسه گفت: سفارت ایران در ترکمنستان برای برگزاری جشن نوروزگاه مشترک آمادگی کامل و همکاری لازم را دارد.   وی افزود: سران دو کشور اهتمام زیادی برای توسعه همکاری های فرهنگی را دارند و هم اکنون گروه موسیقی خراسان شمالی درشهرهای  عشق آباد، مرو شهرهای  استان لباب اجرا برنامه دارند.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.