به گزارش ایرنا، شور و شادی زائران حرم مطهر رضوی از این میلاد خجسته از آن جهت که عید مولود کعبه با عید نوروز مقارن شده، بیش از سالهای گذشته بود و به همین زائران و مجاوران خود را به آستان مقدس رضوی رساندند تا سرآغاز سال نو آنان با دعای خیر امیر مومنان و لطف حضرت امام رضا (ع) همراه باشد.
به همین مناسبت تمام رواق ها و صحن های آستان ملائک پاسبان رضوی به طرز باشکوهی آذین ‌بندی و چراغانی شده و بوی گل در همه جا پراکنده است و عطر معنویت در سراسر حرم مطهر رضوی مشام جان را نوازش می دهد.
هزاران نفر از زائران و مجاوران با تشرف به این مکان مقدس، عرض ارادت خود را به ساحت مقدس حضرت امام رضا (ع) بیان داشته و به دعا و سجده در برابر حضرت حق پرداخته اند.
در ورودی ‌های حرم مطهر رضوی خادمان با عود و سپند به استقبال زائران رفته و از آنان با شیرینی پذیرایی می کنند.
شب گذشته نیز به میمنت مولود کعبه خادمان بارگاه منور رضوی به نقاره‌ خانه رفته و رو به گنبد طلایی حضرت‌ امام رضا (ع) با نواختن نقاره فرخنده میلاد مسعود حضرت علی (ع) را بشارت دادند.
حرم مطهر رضوی همان طور که از سالها قبل در 13 رجب میزبان خیل زائران بوده و جشن های مختلف برگزار می کرده، در موزه خود نیز آثار فاخری در باره امیر مومنان (ع) در معرض دید عموم قرار داده است.
در سالروز میلاد امیر مومنان حضرت علی (ع) منتخبی از آثار ارزشمند مرتبط با این امام همام در موزه های آستان قدس رضوی به نمایش گذاشته شده است.
رئیس سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در این باره گفت: قرآن کریم با دستخط منسوب به حضرت امام علی (ع)، یکی از نفیس ترین آثار قرآن های این موزه است که با آیه یکم سوره هود آغاز و با آیه 110 سوره کهف به پایان می رسد.
حجت الاسلام سید جلال حسینی افزود: تاریخ کتابت این اثر که به خط کوفی ممتاز 15سطری در قطع بیاض و ابعاد 23 در 32 سانتی متر در 60 برگ نگاشته شده و با جلد تیماج قهوه ‌ای ضربی دورو در میان گرفته شده، مربوط به صدر اسلام است.
وی اظهار داشت: قرآن منسوب به دستخط حضرت امام علی (ع) توسط شاه عباس صفوی در سال 1008 قمری با کتابت وقف نامه توسط شیخ بهاء الدین محمد (شیخ بهائی) به حرم مطهر رضوی هدیه شد.
وی با اشاره به تابلو نقاشی خط 'علی ولی الله' به عنوان یکی از آثار نفیس موجود در موزه گفت: این تابلو اثر هنرمندان مجتمع آموزشی ابرار است که در ابعاد 46 در 37 سانتی متر و با خط ثلث جلی و با تکنیک گواش و رنگ طلایی، به سبک کلاژ مقوا بر تخته سه لا، ایجاد شده است.
رئیس سازمان کتابخانه های آستان قدس رضوی افزود: تابلو منبت روی چوب با نقش عطردان و نوشته ناد علی و اسامی پنج تن (ع) اثر دیگری در باره حضرت امام علی (ع) است.
وی اظهار داشت: تابلو خوشنویسی و تذهیب 'یا مولا علی (ع)'، اثر سید جمال ناصری از دیگر آثار نقیسی است که در معرض بازدید عموم قرار دارد، خالق اثر در کنار تذهیب، عبارت 'یا مولی علی (ع)' را به صورت خط ثلث نوشته است.
وی گفت: کتاب علی (ع) با جلد چوبی، اثر 'علی عیسی' از دیگر آثار موزه ای است که در باره حضرت امام علی (ع) خلق شده است، این اثر در ابعاد 32 در 24 سانتی متر و چاپ انتشارات دارالهادی لبنان و دارای جملات گهربار حضرت علی (ع) به زبان های عربی، فارسی و انگلیسی است.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.