راه اندازی سامانه شفافیت اقتصادی آستان قدس یکی از 600 پروژه ای بود که توسط تولیت آستان قدس رضوی برای سازمان اقتصادی رضوی تعریف شد .

به گزارش ایلنا از مشهد  سید رضا فاطمی امین  در حاشیه مراسم راه اندازی این سامانه در جمع خبرنگاران افزود: فعالیت اقتصادی آستان قدس رضوی بر مبنای وقف و نذر است و مدیران این مجموعه امانتدار موقوفات و نذورات مردم هستند.

وی اظهار داشت: همواره سوالات و ابهاماتی در مورد اموال آستان قدس رضوی مطرح بوده و این آستان مقدس بارها در زمینه پرداخت مالیات مورد سوال قرار گرفته است که در این راستا سامانه شفافیت اقتصادی علاوه بر وضعیت شرکتها، نحوه پرداخت مالیات آستان قدس رضوی را نیز مشخص می کند.

وی گفت: آستان قدس رضوی متعلق به همه مسلمانان است و امور آن باید برای مسلمین شفاف باشد زیرا مردم حق دارند بدانند که در آستان قدس رضوی چه می گذرد و موقوفات و نذورات چگونه هزینه می شود.

فاطمی امین افزود: در سامانه شفافیت اقتصادی آستان قدس رضوی، جزئیات اطلاعات مربوط به عملکرد مالی شرکت های آستان قدس شامل بدهی ها، دارایی ها و سود شرکتها و حتی بودجه 98 آنها تشریح شده است.

وی اظهار داشت: راه‌اندازی این سامانه یکی از 600 پروژه‌ای بود که توسط تولیت آستان قدس رضوی برای سازمان اقتصادی رضوی تعریف شد و این سامانه به عنوان گام مهم در ارتقای بهره وری اقتصادی و گزارش دهی به مردم به شمار می رود.

وی گفت: آیین نامه شفافیت امور اقتصادی نیز در حال تدوین است و اوایل سال آینده ابلاغ خواهد شد که بر اساس آن تکالیفی برای همه بخشهای آستان قدس رضوی مشخص می شود.

وی ادامه داد: تبیین وضعیت املاک و اراضی آستان قدس رضوی نیز در مرحله بعدی قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.