قاضی مهدی حقدادی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: چهارشنبه سوری در آیین کهن ما یک سنت زیبا برای زدودن غم از دل و بهانه ای برای جمع شدن خانواده ها در کنار هم بوده اما چند سالی است که در اثر تداخل با برخی رفتارهای ناهنجار و آزاردهنده، هویت واقعی خود را از دست داده و با صدای ترقه و انفجار های مهیب و مردم آزار، متحول شده است.
وی اظهار داشت: روزهای پایانی هر سال یکی از دغدغه های خانواده ها و مسئولین، برگزاری مراسم سال نو به دور از آسیب های اجتماعی و مخاطرات چهارشنبه سوری است.
معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی ادامه داد: در این راستا طرح شناسایی و برخورد با عاملان تبلیغ و فروش مواد محترقه در فضای مجازی آغاز شده که تا هنگام تحویل سال ادامه خواهد داشت.
وی گفت: دستگاه قضایی با اخلالگران نظم عمومی و کسانی که سلامت اجتماعی و فردی را مورد لطمه و تهدید قرار می دهند برخورد قاطع و جدی خواهد داشت.
بر اساس اعلام سازمان اورژانس کشور در حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری پارسال سه هزار و 446 نفر در ایران مجروح شدند و چهار نفر جان خود را از دست دادند. در خراسان رضوی نیز 53 نفر بر اثر حوادث چهارشنبه سوری سال گذشته روانه بیمارستان شدند.
7505/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.