علیرضا رزم حسینی روز یکشنبه در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی افزود: برای ساخت موزه دفاع مقدس استان باید دید که دیگر استانها چه کاری انجام داده اند و چگونه کارهای خود را به پیش برده اند و باید از منابع غیردولتی هم برای ساخت این موزه استفاده کرد.
وی با بیان این که استانهای مختلفی موزه دفاع مقدس خود را به پایان رسانده اند ادامه داد: جای تاسف است که خراسان رضوی که در مناطق مختلف جنگ حضور فعالی داشت و فرماندهان شهید و جانباز بسیاری دراین عرصه تقدیم انقلاب و نظام کرده است موزه دفاع مقدس ندارد.
استاندار خراسان رضوی با بیان این که امنیت امروز ما مدیون خون شهداست و ساخت موزه دفاع مقدس یک موضوع ضروری است گفت: تدوین دائره المعارف جنگ نیز یک موضوع تخصصی و حرفه ای است که باید به متخصصان آن واگذار شود تا به خوبی ارزشهای دفاع مقدس بازگو و تدوین شود وگرنه دستاوردهای این دوران، تحریف می شود یا زیر سوال می رود.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی هم در این نشست گفت: در بخش ساخت موزه دفاع مقدس استان و تدوین دانشنامه دفاع مقدس از زمان بندی مورد نظرعقب هستیم و کار زیادی در این مورد انجام نشده است.
سردار حسینعلی یوسفعلی زاده افزود: برای ساخت موزه دفاع مقدس استان 818 میلیارد ریال و برای تدوین دانشنامه دفاع مقدس 56 میلیارد ریال نیاز است که همه دستگاهها باید برای تامین این مبالغ همکاری کنند.
شهردار مشهد هم در این نشست گفت: شهرداری با احتساب 13 و نیم هکتار زمین و صدور مجوزهای ساخت افزون بر دو هزار میلیارد ریال به ساخت موزه دفاع مقدس کمک کرده است.
محمد رضا کلایی افزود: برای اتمام و ساخت این مجموعه باید همه دستگاهها پای کار بیایند تا با یک مدیریت صحیح این طرح بزرگ به پایان برسد.
موزه دفاع مقدس خراسان رضوی با 13 و نیم هکتار مساحت در بوستان کوهسنگی مشهد واقع است.
1922/7507
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.