رضا قنبری روز یکشنبه در نشستی خبری با اشاره به این که پارکهای علم و فناوری حلقه واسط بین دانشگاه و بازار کار و صنعت به شمار می روند افزود: برای بهتر شدن همکاریها و در جهت ارتباط ایده با صنعت به شبکه سازی نیاز است.
وی ادامه داد: تیم سازی و شبکه سازی برای نظم دهی در ارتباطات و همچنین برطرف کردن مشکلات موجود موثر است.
رئیس پارک علم و فناوری خراسان به اهمیت وجود شرکتهای خصوصی در جهت ایجاد فضای رقابتی اشاره کرد و گفت: بخش خصوصی تولید کننده است و برای کشور ایجاد ارزش افزوده خواهد کرد و باید از فضای رقابتی بین شرکتهای بخش خصوصی در جهت ایجاد انگیزه استفاده کرد.
قنبری افزود: خوشبختانه ادبیات اقتصاد دانش بنیان در گفتار مسئولان و مدیران کشوری دیده می‌شود و این به معنای اهمیت یافتن دانش و علم و فناوری در کشور است.
وی ادامه داد: پارکهای علم و فناوری از طرف دولت نقش حاکمیتی دارند تا وظیفه هماهنگی بین بازار و صنعت را جهت تسهیل وظایف بر عهده بگیرند.
رئیس پارک علم و فناوری خراسان گفت: متوسط سنی نیروی انسانی شرکتهای حاضر در پارک علم و فناوری خراسان رضوی 30 سال است و چهار هزار و 300 نفر در 322 شرکت حاضر در این پارک مشغول فعالیت هستند.
قنبری افزود: باید به جای منابع نفتی به منابع فکری تکیه کنیم و به مشکلات به عنوان یک فرصت نگاه کنیم همان گونه که تحریمهای ظالمانه توانست ما را به این باور برساند که باید روی پای خود بایستیم.
وی ادامه داد: در سال 1396 شرکتهای پارک علم و فناوری خراسان رضوی بیش از دو هزارمیلیارد ریال گردش مالی داشته اند که معادل 30 برابر بودجه ای است که دولت در اختیار این پارک قرار داده است.
رئیس پارک علم و فناوری خراسان گفت: داشتن ایده به تنهایی مهم نیست بلکه پیگیری ایده تا رسیدن به نتیجه و خلق ارزش مهم است چنانکه شرکتها و افرادی بوده اند که اختراع خود را به ثبت رسانده اند ولی نتوانسته اند به درآمدزایی برسند.
قنبری افزود: پارک علم و فناوری خراسان رضوی مفتخر است که از ابتدای تاسیس تا کنون میزبان 747 شرکت بوده است که تعداد زیادی از آنها پس از طی مراحل مختلف به طور طبیعی از پارک جدا شده و وارد فضای کسب و کار شده اند.
وی ادامه داد: در سال1397 نیز تعداد شرکتهای پارک علم و فناوری خراسان از 270 شرکت موجود به بیش از 322 شرکت رسید.
1922/2030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.