سیدرضا حسینی روز یکشنبه در جریان مانور امداد و نجات نوروزی در سبزوار هدف این اقدام را معرفی آداب و رسوم دیار سربداران برای گردشگران نوروزی در چارچوب اجرای مراسم آیینی در خانه های تاریخی، برپایی نمایشگاه صنایع دستی و ارائه غذاهای سنتی ذکر کرد.
وی در ادامه گفت: در چارچوب برنامه های نوروزی همچنین اقامتگاههای بوم گردی طبس و زعفرانیه، بازارچه های روستایی و 10 کارگاه صنایع دستی در روستاهای هدف گردشگری سبزوار آماده استقبال از مسافران نوروزی در این شهرستان هستند.
رئیس اداره میراث فرهنگی سبزوار افزود: برای معرفی آثار تاریخی و طبیعی این شهرستان 100 هزار نسخه نقشه و بروشور تهیه و تدوین شده که در طول مسیرهای جاده ای بین مسافران نوروزی توزیع می شوند.
وی ادامه داد: همچنین با همکاری اداره آموزش و پرورش سبزوار 45 مدرسه در سطح شهرستان آماده اسکان مسافران نوروزی هستند. به منظور ارائه خدمات در شرایط اضطراری احتمالی نیز برخی مساجد و اماکن ورزشی در سبزوار برای اسکان مسافران در طول تعطیلات نوروز تجهیز و آماده شده اند.
سبزوار از شهرهای تاریخی خراسان رضوی واقع در غرب این استان با 900 اثر تاریخی و فرهنگی، شش موزه، جاذبه های طبیعت کوهستانی و کویری، بقاع متبرکه و تولید 15 نوع صنایع دستی و سنتی ظرفیتهای قابل توجهی در عرصه گردشگری دارد.
مجموعه تاریخی زعفرانیه، مساجد پامنار و جامع، آتشکده آذر برزین مهر، آرامگاههای حاج ملاهادی سبزواری و کاشفی، مناره تاریخی خسروجرد و مصلای تاریخی بخشی از مکانهای دیدنی این دیار برای مردم و مسافران هستند. کاروانسراهای بین راهی در حاشیه جاده قدیم ابریشم و تفرجگاههای بید، دلبر، ششتمد، مناطق پناهگاه حیات وحش شیراحمد و پروند هم از دیگر مکانهای دیدنی سبزوار هستند.
8145/7495/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.