علی محمدی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این ویژه برنامه هفتم فروردین ماه 98 با اجرای برنامه های شاد و متنوع در مجموعه تاریخی قطب الدین حیدر و رباط طبسی برگزار می شود.
وی افزود: برای برپایی جشن نوروزگاه مجوزهای لازم از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان دریافت شده و هیچ گونه مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
وی با بیان اینکه تربت حیدریه دارای 320 اثر تاریخی و گردشگری است که از این تعداد 40 اثر قابلیت جذب گردشگر را دارد اظهار داشت: از مجموع جاذبه های گردشگری و تاریخی این شهرستان 10 جاذبه در مناطق روستایی می باشد که با توجه به تغییر ذائقه مسافران و گردشگران، اولویت امسال ستاد خدمات سفر، معرفی قابلیت های گردشگری روستایی است.
محمدی گفت: بر همین اساس، پنج اقامتگاه بومگردی شهرستان تربت حیدریه از دوم تا 15 فروردین 98 رزرو شده تا خدمات مطلوبی به مسافران و گردشگران نوروزی ارائه شود.
وی با بیان اینکه برگزاری موفق جشن نوروزگاه باعث ثبت آن در تقویم گردشگری استان می شود افزود: در ادامه جشن نوروزگاه، جشن هایی در روزهای چهارم و پنجم فروردین نیز در روستاهای بسک و رودمعجن بخش بایگ برپا خواهد شد.
وی اظهار داشت: در نیمه دوم امسال 46 تور گردشگری به شهرستان تربت حیدریه برگزار شد که از این تعداد 13تور مربوط به گردشگران خارجی بود.
تاکنون از مجموع 200 اثر تاریخی و گردشگری شناسایی شده در شهرستان تربت حیدریه، 47 بنا و محوطه تاریخی و 2 اثر معنوی و ناملموس در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
مرکز شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.
7079/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.