همزمان با این مراسم، عملیات ساخت مسجد صاحب الزمان(عج) در نزدیک محل مسجد تاریخی حوض معجردار که پارسال تخریب شده بود نیز آغاز و کلنگ زنی شد.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در این مراسم گفت: در سرفصل دوم بیاینه گام دوم انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به فضیلت، معنویت و اخلاق توجه شده است.
آیت الله سید احمد علم الهدی افزود: همه جریانها و نهادهایی که خود را مسئول تداوم انقلاب اسلامی در همه ابعاد زندگی مردم می دانند از جمله شورای شهر و شهرداری می بایست بر حسب همین سرفصل بیاینه گام دوم انقلاب، آبادانی و مدیریت شهری کانون زندگی مردم را در ساخت مراکزی بدانند که در توسعه فضیلت و اخلاق اثرگذار هستند.
وی ادامه داد: اقدام ارزشمند شورای شهر و شهردار مشهد در مقام اجرای این رسالت و مسئولیت با ساخت و ساز و توسعه مساجد عاملی خواهد بود در رسالتی که در گام دوم انقلاب بر دوش این نهادها گذاشته شده است.
امام جمعه مشهد گفت: مساجد از ابتدا تاکنون به عنوان ارزشمندترین کانون و مرکز ضامن اجرای توسعه فضیلت و اخلاق بوده اند و هم اینک نیز بنیادنی ترین کانون و مرکز توسعه فضیلت و اخلاق هستند. امتیاز مسجد صاحب الزمان(عج) هم که امروز ساختش آغاز شد ایجاد مرکز تشکیلاتی برای همه مساجد خراسان رضوی و همچنین استانهای خراسان شمالی و خراسان جنوبی است.

* حفظ هویت تاریخی شهر
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: بافت پیرامونی حرم مطهر امام رضا(ع) هویت اجتماعی، فرهنگی و تاریخی خاصی دارد که حفظ این هویت مورد توجه شورای اسلامی شهر مشهد است.
احسان اصولی بر اهمیت ویژه حفظ میراث معنوی و تاریخی مشهد تاکید و بیان کرد: مراقبت لازم را از بافت تاریخی این شهر خواهیم کرد تا ذخیره های تاریخی آن از بین نروند.
وی ادامه داد: همچنین می بایست نهایت استفاده را از خانه ها و مساجد تاریخی سطح مشهد به منظور غنابخشی هویتی شهر داشته باشیم تا معرفی خوب و مناسبی از هویت مشهد به زائران حرم مطهر امام رضا(ع) صورت گیرد.
سید مصطفی نعمتی شهردار منطقه ثامن مشهد پیرامون مشخصات طرح ساخت مسجد صاحب الزمان(عج) به خبرنگار ایرنا گفت: این مسجد در زمینی با وسعت 440 مترمربع و زیربنای هزار و 250 مترمربع ظرف دو سال ساخته می شود.
مسجد تاریخی حوض معجردار واقع در خیابان نواب صفوی مشهد با 180 سال قدمت که به شماره 31435 سال 1394 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده بود، دی ماه پارسال بخاطر قرار گرفتن در مسیر نوسازی بافت فرسوده اطراف حرم رضوی و ایجاد بلوار تخریب گردید. مسجد صاحب الزمان(عج) به عنوان جایگزین آن مسجد تاریخی ساخته می شود.
7507/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.