اصغر افراسیابی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: کلنگ عملیات احداث این بیمارستان 200 تختخوابی در سال 1384 توسط وزیر کشور وقت به زمین زده شد و طبق برنامه ریزی های انجام شده در نیمه دوم سال 98 به بهره برداری خواهد رسید.
وی خاطر نشان کرد: این بیمارستان در زمینی به مساحت 18 هزار و 500 متر مربع و زیربنای 29 هزار متر مربع در 6 طبقه ساخته می شود.
وی بیان کرد: برای احداث این بیمارستان تاکنون 700 میلیارد ریال هزینه شده که همه این مبلغ توسط خیران تامین شده است و تامین تجهیزات آن نیازمند 400 میلیارد ریال اعتبار است.
افراسیابی، که مدیرعاملی مرکز رادیوتراپی انکولوژی رضا، ویژه بیماران سرطانی مشهد را نیز عهده دار است، ادامه داد: بیمارستان ناظران با 200 تخت بیمارستانی، تکمیل کننده فعالیت مرکز رضا است، چراکه در این مرکز تمامی مراحل تشخیص و درمان بیماران سرطانی، به غیر از جراحی را انجام می شود.
وی خاطر نشان کرد: بدین ترتیب بیماران سرطانی پذیرش شده در بیمارستان مزبور جراحی شده و برای درمان های تکمیلی شیمی درمانی و پرتودرمانی به مرکز درمانی رضا، که از سال 1386 در فضایی به مساحت 6 هزار متر مربع و زیربنای پنج طبقه دایر شده، ارجاع داده می شوند.
وی گفت: روزانه بین 900 تا یک هزار و 100 بیمار سرطانی در مرکز رادیوتراپی انکولوژی رضای مشهد، که بزرگترین و مجهزترین مرکز پرتودرمانی کشور با 6 دستگاه شتاب دهنده است، زیر درمان قرار می گیرند.
وی تعرفه های خدمات پزشکی در مرکز درمانی رضا را مطابق با تعرفه های پزشکی عنوان و اظهار داشت: بیماران بی بضاعت سرطانی از نظر دارو و درمان حمایت می شوند و در سال 96 نزدیک به 10 میلیارد ریال برای کمک به دارو و درمان اینگونه بیماران هزینه شده است.
وی با اشاره به فعالیت مهمانسرا برای خانواده بیماران سرطانی با ظرفیت 60 نفر، گفت: طول درمان اینگونه بیماران بین 30تا 50 روز است، لذا خانواده بیماران بی بضاعت شهرستانی در این مهمانسرا از تغذیه و اقامت رایگان برخوردار می شوند.
رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران سرطانی مشهد در ادامه بیان کرد: مهمانسرای دومی نیز برای خانواده بیماران سرطانی شهرستانی در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع و با ظرفیت 150 نفر در حال ساخت است.
3027/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.