حجت الاسلام سید رضا عاملی روز پنجشنبه در همایش 'بیانیه گام دوم انقلاب، مبانی و راهکارها' که توسط دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در مشهد برگزار شد افزود: در این بیانیه به مسیر طی شده و میراث به دست آمده در 40 سال گذشته وهمچنین ناکامی های حاصل شده در این مدت توجه شده است.
وی ادامه داد: نگاه به گذشته و شناخت یافته ها و داشته ها از جمله نکات این بیانیه است همان گونه که سیره امام خمینی (ره) هم برجسته کردن یافته ها و داشته های انقلاب بود اما ما گرفتار خود کم بینی شده ایم و بخش خالی لیوان را می بینیم در حالی که کشورهای غربی آن قدر بر اندک داشته ها و یافته های خود تاکید می کنند که تبدیل به نماد مفهومی می شود.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: گام دوم یعنی هنوز در آغاز راه هستیم و برای استقرار تمدن نوین اسلامی باید گامهای بسیاری برداریم یعنی باید بتوانیم با روحیه اسلام انقلابی وجوه طاغوتی تمدن غرب را از فضای اجتماعی خود کنار بزنیم.
عاملی با بیان این که رهبر معظم انقلاب بر اسلام انقلابی تاکید دارند افزود: فضای شور و هیجان انقلابی سالهای نخست تاسیس نظام جمهوری اسلامی بسیاری از افراد را در سراسر دنیا تحت تاثیر قرار داد و اگر بخواهیم این تاثیرگذاری مستمر باشد با روحیه انقلابی و متکی بر نظام انقلابی اسلامی حرکت کنیم.
وی ادامه داد: تاکید بر اسلام انقلابی و مقاومت، چتر خیری است که خیرهای بعدی از جمله استحکام هویت و فرهنگ را به وجود می آورد که در این میان باید عنصر مقوم فرهنگ را برجسته کرد.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در دورانی که امپراطوری روسیه نتوانست در مقابل تمدن غرب ایستادگی کند انقلاب اسلامی ایران عصر جدیدی را به وجود آورد و مسیر جدیدی را باز کرد و اسلام را به عنوان مسیر برجسته زندگی مطرح نمود.
عاملی تاکید بر فناوری، علم و دانش و سرمایه انسانی را از دیگر محورهای بیاینه گام دوم انقلاب برشمرد و افزود: علم، ماهیتی ایدئولوژیک دارد و در حوزه علوم انسانی و اجتماعی جهت گیرانه عمل می کند لذا باید دقت کرد که سیاستگذاری و برنامه ریزیها بر مبنای ملاحظات اندیشه اسلامی و الهی انجام شود.
وی ادامه داد: تاکید رهبری بر استفاده از نسل جوان به عبارتی باز مهندسی نظام جمهوری اسلامی است و این نشان می دهد که کشور نیازمند نفس و هوای تازه است که این رویکرد در انتصابات اخیر ائمه جمعه هم قابل پیگیری است و می بینیم که افراد جوان جایگزین افراد قدیمی و مسن شده اند.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: باید اقدامات خود را دانش مبنا و فرهنگ مبنا کنیم و گفتمان گام دوم را به یک ارزش و مطالبه عمومی تبدیل نمائیم.
1922/7507
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.