علیرضا رزم حسینی روز پنجشنبه در نشست شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت خراسان رضوی در اتاق بازرگانی مشهد افزود: مجموعه دستورات و مصوبات این شورا در شورای ملی گفت و گو، اثرگذاری بسیار داشته و امید است نقش ملی شورای استان در کشور افزون شود.
وی اظهار داشت: ظرفیت قانونی شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولت باید در جهت رفع موانع اقتصادی و پیشرفت و توسعه کشور به کار گرفته شود.
وی همچنین با اشاره به سفر رئیس جمهوری به عراق گفت: سفر دکتر روحانی نوید بخش سالی خوش در توسعه روابط اقتصادی و گشایش های خوبی در این زمینه برای جمهوری اسلامی ایران است.
استاندار خراسان رضوی افزود: سفر اخیر رئیس جمهوری اسلامی ایران به عراق که برخلاف سفر ترامپ در روز روشن انجام گرفت با استقبال قابل توجه مردم آن کشور مواجه شد.
وی اظهار داشت: دکتر روحانی در این سفر در اغلب مناطق کشور عراق حضور یافت که این مهم نشان دهنده روابط مطلوب بین دو کشور ایران و عراق است و این روابط در سال آینده توسعه بیشتری خواهد یافت.
مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: در اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی، تاکنون اقدامات موثری در جهت جلب همکاری سرمایه گذاران و فعالان بخش خصوصی برای پذیرش معین اقتصادی مناطق مختلف استان انجام گرفته است.
علی رسولیان افزود: همزمان با سفر استاندار به شهرستان های مختلف استان در قالب طرح مثلث توسعه اقتصادی، 543 تفاهمنامه سرمایه گذاری امضا شده و روسای دادگستری، ائمه جمعه، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و فرمانداران همکاری لازم را با این طرح داشته اند.
وی اظهار داشت: ارزش مالی این تفاهم نامه ها 240 هزار میلیارد ریال است که زمینه اشتغال 46 هزار و 413 نفر را فراهم می کند.
وی گفت: 49 شرکت بخش خصوصی و سازمان در این تفاهمنامه ها به عنوان معین اقتصادی برای توسعه محلی و منطقه ای همکاری دارند و اقدامات عملیاتی و اجرایی آنها آغاز شده است.
رسولیان افزود: هم اکنون برخی شرکتها به عنوان تسهیلگر در طرح مثلث توسعه اقتصادی در حال گذراندن دوره های آموزشی هستند، برخی دیگر در حال مطالعه و برخی نیز اقدامات عملیاتی مربوط به پروژه ها را آغاز کرده اند.
وی پیش بینی کرد، همکاری 150 شرکت بخش خصوصی تا پایان اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی خراسان رضوی جلب شود.
در این نشست، تفاهمنامه ای با مدیر عامل شرکت نوین زعفران به عنوان سرمایه گذار در طرح مثلث توسعه اقتصادی برای معین اقتصادی بخش کوهسرخ شهرستان کاشمر منعقد شد.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.