مجید علیخواه روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شرکتهای مدیریت صادرات مستقر در این شهرکها علاوه بر مشاوره به واحدهای کوچک امکان صادرات 37 میلیون دلاری با استفاده از کارت بازرگانی خود را برای آنها فراهم کرده اند.
وی واحدهای صنعتی با کمتر از 50 نیروی کار را جزو صنایع کوچک خواند و اظهار داشت: علاوه بر خدمات سخت افزاری و تاسیساتی، ارایه خدمت نرم افزاری در زمینه نصب، راه اندازی و بهره برداری خط تولید، بازاریابی، فروش محصول، انتقال و ارتقای تکنولوژی از جمله وظایف شرکت شهرکهای صنعتی در قبال واحدهای فعال در این مجموعه است.
وی گفت: خراسان رضوی 5700 واحد صنعتی دارد که 2600 واحد آنها در شهرکهای صنعتی استان فعالیت دارند و در مجموع 93 درصد از کل واحدهای صنعتی استان صنایع کوچک می باشند.
علیخواه به فعالیت 90 دفتر مشاوره در امور بیمه، حمل و نقل، نصب و راه اندازی ماشین آلات و دیگر امور مربوط به صنایع در این شهرکها اشاره کرد و افزود: برای ارتقای خدمات مجموعه شهرکهای صنعتی و معاونت صنایع کوچک همکاری مناسبی با خبرگان صنعتی و دانشگاهها برقرار شده است.
وی اظهار داشت: به عنوان مثال در شهرک فن آوری صنایع غذایی و ببوتکنولوژی شمال شرق کشور سالانه 11 تا13 هزار نفر در رده های مختلف مدیریت، کارآفرینی و مهارت آموزش می بینند و در سال جاری 17 تور داخلی متناسب با نیاز صنایع مرتبط برگزار شده است.
وی گفت: 221 واحد دانش بنیان در این استان فعالیت دارد که 52 واحد آنها در شهرکهای صنعتی مشغول فعالیت هستند و با همکاری شهرکهای صنعتی استان طی سال جاری به دانش بنیان شدن 10 واحد صنعتی کمک شده است.
45 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در خراسان رضوی وجود دارد که از این تعداد 38 شهرک و ناحیه فعال هستند.
حدود دو هزار و 600 واحد صنعتی با اشتغال 75 هزار نفر در شهرکها و نواحی صنعتی این استان مستقر می باشند.
3221 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.