علیرضا رزم حسینی چهارشنبه شب در نشست اعضای قرارگاه رسانه ای در مشهد افزود: طی دو ماه گذشته با اجرای مدل مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی اتحاد خوبی بین نهادهای حاکمیتی ایجاد شده اما کافی نیست و باید برای افزایش انسجام و همدلی بازهم تلاش کرد.
وی اظهار داشت: برای ایجاد همدلی و همزبانی بین دستگاه های اجرایی استان تلاش خواهیم کرد و برای آنکه به هدف توانمندسازی مردم دست پیدا کنیم، الگوی موفقی مانند قلعه گنج هم وجود دارد که می توان از آن استفاده کرد.
وی گفت: پیشنهاد می کنم قرارگاه رسانه ای خراسان رضوی به عنوان معین رسانه ای مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی انتخاب و در قالب تفاهم نامه مشترک، زمینه برقراری ارتباط مستقیم میان دستگاههای اجرایی و اصحاب رسانه فراهم شود.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه به دنبال همدلی و ارتباط نزدیک با رسانه ها هستیم افزود: می دانیم که رسانه ها به دنبال مچ گیری نیستند و به همین خاطر تمایل داریم سطح ارتباط دستگاه های اجرایی با اصحاب رسانه افزایش یابد.
وی اظهار داشت: به منظور تسهیل ارتباطات از این پس معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی جلسات مشترک با مدیران رسانه ها برگزار کرده و مدیرکل روابط عمومی استانداری هم در جلسات قرارگاه رسانه ای شرکت خواهد کرد.
وی پیشنهاد کرد قرارگاه رسانه ای به عنوان معین رسانه ای مدل توسعه اقتصادی فرهنگی خراسان رضوی باشد و با امضای تفاهم نامه مشترک زمینه برقراری ارتباط میان اصحاب رسانه با استانداری فراهم شود.
رزم حسینی گفت: از اصحاب رسانه انتظار نداریم که صرفا نقاط قوت عملکرد دستگاه های اجرایی را منعکس کنند بلکه درخواست ما این است که در کنار انعکاس نقاط ضعف به دستاوردهای دولت هم اشاره شود تا در شرایط سخت امروز، امید مردم به آینده افزایش یابد.
وی افزود: اصحاب رسانه خراسان رضوی باید اخبار امیدآفرین و مثبت از این استان و مشهد را به گونه ای منتشر کنند که بازخوردهای ملی و حتی بین المللی داشته باشد.
وی از الزامی شدن تدوین پیوست فرهنگی در مناقصات حوزه معدن به عنوان اقدام فرهنگی ارزشمند یاد کرد و اظهار داشت: باید گفتمان فرهنگ اقتصاد مقاومتی را در جامعه راه اندازی کنیم و رسانه ها در این زمینه می توانند نقش آفرینی کنند.
استاندار خراسان رضوی گفت: پیروی از ولایت فقیه و توسعه، محور مدیریت این استان به شمار می رود و بر اساس قانون اساسی، رهبری در راس امور قرار دارد و نباید به یک گروه خاص محدود شود زیرا ولایت متعلق به همه مردم است.
وی افزود: ما در مجموعه مدیریتی استان از هرگونه حاشیه سیاسی بی ثمر پرهیز می کنیم زیرا پرداختن به برخی مسائل سیاسی نتیجه ای ندارد.
وی ساماندهی حاشیه شهر را یکی از اولویت های دستگاههای اجرایی دانست و اظهار کرد: تاکنون چهار نشست در باره سکونتگاههای غیررسمی مشهد برگزار شده که در یکی از این نشست ها وزیر راه و شهر سازی نیز حضور داشته است اما هنوز به جمع بندی خاصی نرسیده ایم.
رزم حسینی گفت: در صورتی که به یک طرح واحد برای ساماندهی حاشیه شهر مشهد رسیدیم همه دستگاه های اجرایی را پای کار می آوریم تا اقدامات لازم در این زمینه انجام دهند و نتایج مطلوبی حاصل شود.
وی با بیان اینکه کاهش آسیب های اجتماعی یکی دیگر از برنامه های دولت است افزود: برای تحقق این مهم از ابتدای سال آینده اجرای طرح عملیاتی را از برخی مناطق حاشیه شهر آغاز خواهیم کرد.
3027 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.