حسن رحیم پورازغدی روز چهارشنبه در دانشکده علوم قرآنی مشهد افزود: فرازی از بیانیه گام دوم در زمینه اخلاق و نسبت آن با جامعه و قانون است.
وی اظهار داشت: برخی مسائل اخلاقی، فردی و اختیاری و برخی دیگر اجتماعی است و ارزش های اخلاقی و
معنوی در جامعه باید الگو سازی شود.
وی گفت: برخی افراد و رسانه های معاند و ضد انقلاب سعی می کنند وانمود کنند که مردم نسبت به قبل از انقلاب بی دین تر شده اند در حالی که شرایط ما با قبل از انقلاب و ملت های به ظاهر مسلمان، قابل مقایسه نیست.
رحیم پور ازغدی افزود: امروزه جوانان با اخلاق و مومن در کشور حضور دارند که در صف پیوستن به مراسم معنوی اعتکاف هستند و باید افراد با حجاب و بد حجاب کشور را با افراد محجبه و بی حجاب کشورهای دیگر مقایسه کرد.
وی اظهار داشت: هر کجا آگاهی و آزادی نباشد، رشد معنوی و تربیت شکل نخواهد گرفت و شرط تکامل معنوی، رنج معقول است که فرد در راه رضای خدا در مقابل حکومت طاغوت می ایستد و حکومت نباید اجازه دهد کافران مردم را به زور به جهنم ببرند و همچنین باید پرچم اخلاق و معنویت را بالا نگه دارد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: جامعه ای را که در آن اخلاق وجود نداشته باشد می توان غارت کرد و به همین سبب استعمارگران با کمک فراماسونرها و بهائیان داخل کشور ، مبارزه مستقیم با اخلاق را در جامعه پی گرفتند که هدفی جز ضربه زدن به اخلاق نداشتند.
وی دلیل پیشرفت سریع اسلام را تکیه بر معنویت و اخلاق دانست و گفت: اسلام در کمتر از 50 سال توانست بر دو ابرقدرت روم و ایران پیروز شود، ملت ایران به زور مسلمان نشدند بلکه جذب معنویت این دین شدند.
وی افزود: وقتی مغولان به ایران حمله کردند هیچ کس بودایی نشد ولی این مردم به مرور به اسلام گرایش پیدا کردند و مسلمان شدند.
رحیم پور ازغدی اظهار داشت: ایمان و اخلاق به زور ایجاد نمی شود و ملت را به زور نمی توان مومن کرد.
وی گفت: می گویند حجاب یک مسئله شخصی است، اگر اینگونه است چرا در کشورهای دیگر حجاب اسلامی را که یک مسئله شخصی است ممنوع اعلام کرده اند و در آنجا قانون علیه حجاب تصویب می کنند؟
وی در باره برجام نیز افزود: اعلام می کردند همه تحریم ها با امضای برجام تمام خواهد شد ولی غیر از ایران دیگر کشورها به تعهداتشان عمل نکردند.
2030 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.