ابوالفضل مکرمی فر روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در تمام حوزه های اقامتی، بهداشتی، امنیتی، ایمنی و حمل و نقل برنامه ریزی و اقدامات لازم صورت گرفته و روز شمار برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی آغاز شده است.
وی افزود: در این راستا کمیته های 12 گانه ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی برای پذیرایی و میزبانی از زائران و گردشگران آمادگی کامل دارند.
وی اظهار داشت: طی یک سال گذشته تلاش شده است امکانات و زیرساخت های لازم برای توزیع سفر در خراسان رضوی به خوبی تامین شود و بر همین اساس طرح 'هر شهر یک موزه' در دستور کار قرار گرفته و در بیشتر شهرهای استان امکان بازدید از موزه فراهم شده است.
مکرمی فر گفت: در اجرای سیاست های ابلاغی از سوی رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور برای توزیع سفر در شهرستان های استان، اقامتگاه های بوم گردی در شهرهای کوچک به ویژه روستاها راه اندازی شده و در اکثر شهرستان های استان اقامتگاه بوم گردی وجود دارد.
وی افزود: اقامتگاه های بوم گردی علاوه بر اینکه موجب توزیع سفر در شهرستان ها می شود، موجب رونق و توسعه اقتصادی مبتنی بر اقتصاد گردشگری در روستا ها می گردد و به نوعی تمرکز زدایی از مشهد نیز صورت گرفته و موجب ماندگاری زائر در شهرستان های استان می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، ظرفیت اقامت در این استان را طی ایام نوروز 420 هزار نفر شب اعلام کرد و گفت: خراسان رضوی بیشترین ظرفیت اقامتی در استان های کشور را دارد و با وجود این ظرفیت با کمترین چالش در حوزه اقامت مواجه خواهیم بود.
وی افزود: علاوه بر این کمپ گردشگری در مشهد و برخی شهرستان های واقع در مسیر مشهد نیز آماده ارائه خدمات به مسافران است و در صورتی که با شرایط اضطراری مواجه شویم از ظرفیت سالن های ورزشی نیز برای اقامت استفاده خواهد شد.
وی با اشاره به برنامه های فرهنگی شهرداری مشهد نیز اظهار داشت: 26 پایگاه راهنمای زائر در مبادی ورودی و مناطق مورد تردد زائران در نظر گرفته شده که به راهنمایی زائران می ‌پردازند.
مکرمی فر با بیان اینکه در روز اول فروردین نیز به رسم میزبانی در مبادی ورودی مشهد از زائران استقبال خواهد شد گفت: برای اطلاع ‌رسانی به زائران سه هزار دقیقه برنامه از رادیو زیارت و 6 هزار دقیقه برنامه از سیمای خراسان رضوی تهیه و پخش می شود.
وی افزود: کمیته نظارتی بر نمازخانه‌ ها و سرویس‌ های بهداشتی در مسیرهای منتهی به مشهد فعال شده و 60 بازرس، نظارت و بازرسی از تاسیسات گردشگری استان را در ایام نوروز انجام خواهند داد.
نوروز سال 1397 حدود 15 میلیون زائر و مسافر به استان خراسان رضوی سفر کردند.
7496 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.