سرهنگ علی نیک یاد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کاروان متشکل از 700 نفر می باشد که با 15 دستگاه اتوبوس راهی مناطق جنوب کشور شده است.
وی اظهار داشت: در این اردوی یک هفته ای زائران سرزمین نور از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس در استان خوزستان شامل طلائیه، هویزه، هور العظیم، نهر خین (منطقه عملیاتی کربلای چهار)، شلمچه، اروند (منطقه عملیاتی والفجر هشت)، خرمشهر و آبادان، معراج شهدای اهواز، دهلاویه، سوسنگرد، بستان، تنگه چذابه، فکه و منطقه عملیاتی فتح المبین و پادگان دو کوهه اندیمشک بازدید خواهند کرد.
وی گفت: کاروان راهیان نور تربت حیدریه در مسیر برگشت نیز حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران در قم، مرقد امام خمینی (ره)، گلزار شهدای بهشت زهرا (س) در تهران و آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در شهر ری را زیارت خواهند کرد.
سرهنگ نیک یاد افزود: ثبت نام از زائران علاقه مند به شرکت در کاروان راهیان نور از اول اسفند ماه جاری در پایگاهها و حوزه های مقاومت بسیج مساجد تربت حیدریه آغاز شد که با توجه به استقبال چشمگیر برای سفر به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس، اعزام کاروان ها در چهار مرحله و در تاریخ های 24 و 27 اسفند و همچنین روزهای دوم و هفتم فروردین 98 نیز انجام خواهد شد.
وی اظهار داشت: نخستین گروه از کاروان راهیان نور تربت حیدریه نیز متشکل از 110 دانشجوی پسر و دختر 17 اسفند از طریق ناوگان ریلی به استان خوزستان اعزام شدند.
تربت حیدریه در هشت سال جنگ تحمیلی، 675 شهید، 141 آزاده و 2 هزار و 500 جانباز تقدیم نظام اسلامی کرده است.
شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.
7079/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.