مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی از احداث و نگهداری 885 هکتار فضای سبز و بوستان صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، مسعود مهدی‌زاده مقدم در مراسمی که به مناسبت هفته منابع طبیعی و درختکاری با حضور خانواده شهدا در شهرک صنعتی چرمشهر برگزار شد، اظهار کرد: تاکنون 875 هکتار فضای سبز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان وجود داشته که با برنامه ریزی‌های انجام شده امسال 10  هکتار به این میزان اضافه شد.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت حفظ محیط زیست، افزود: طرح‌های توسعه‌ای فضای سبز در تمامی شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان تداوم دارد و با جدیت مسائل مربوط به حفظ منابع طبیعی و محیط زیست پیگیری و دنبال شده است.  

مهدی‌زاده مقدم ادامه داد: از ابتدا تاکنون بیش از یک‌میلیون و سیصد هزار اصله انواع  درخت و درختچه های دائمی و زینتی نظیر انواع شمشاد، یاس، ترون، روزماری و انواع گل‌های مختلف در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کاشته شده است.

وی با اشاره به شرایط کمبود بارندگی در استان، بیان کرد: با تجهیز فضاهای سبز شهرک‌ها و نواحی صنعتی به آبیاری تحت فشار و قطره‌ای استفاده مجدد از پساب تصفیه‌خانه‌ها و همچنین استفاده از گونه‌های گیاهی مقاوم و مناسب نسبت به توسعه فضای سبز همچنان در دستور کار بوده و هم اکنون 75 درصد آبیاری تحت فشار و قطره‌ای است تا به حفظ منابع آبی کمک شود.

مهدی زاده مقدم به چمن کاری و گلکاری و پرچین کاری حدود 60 هکتار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان هم اشاره کرد و افزود: آبیاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی با سیستم آبیاری قطره‌ای صورت می گیرد که این روش آبیاری به طول 1130 کیلومتر اجرا شده و استفاده از پساب تصفیه خانه‌ها جهت آبیاری فضای سبز در تمام شهرک‌ها و نواحی در دستور کار قرار داشته و در حال حاضر در دو شهرک کاویان و چناران از پساب تصفیه شده جهت آبیاری فضای سبز استفاده می‌شود.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی، خاطر نشان کرد: رنگ آمیزی جداول، هرس فرم درختان ورودی شهرک‌ها و نواحی صنعتی، تابلوی راهنمای واحدهای صنعتی در مبادی خیابانهای اصلی، نصب ظروف جمع‌آوری پسماند و پاکسازی معابر و پیاده‌روهای شهرک‌ها و نواحی صنعتی بخش دیگری از اقدامات واحد فضای سبز و زیباسازی این شرکت در سال جاری بود.

وی در پایان گفت: این شرکت با توجه به تعامل با واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، آمادگی پذیرش پیشنهاد سازنده واحدهای صنعتی تحت پوشش به منظور تلطیف محیط صنعتی را دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.