ابوالفضل دهستانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فضای کنونی هر کدام از سفره خانه های سنتی مشهد موزه ای از فرهنگ و سنتهای دیرین است که در چارچوب آنها می توان غذاهای سنتی ایران زمین را به گردشگران معرفی نمود.
وی ادامه داد: برخی از سفره خانه های سنتی در این شهر مانند 'بابا قدرت' یا 'هزاردستان' در سطح ملی و بین المللی شناخته و برند شده اند و ساختار سنتی فضای آنها زبانزد همگان است.
رئیس اتحادیه صنف سفره خانه های سنتی مشهد گفت: سفره خانه بهترین مکانی است که می توان از طریق آن غذاهای سنتی را به گردشگران و مردم شناساند و جوانان را ترغیب به مصرف این نوع غذاها در مقابل موج فراگیر فست فودها کرد.
وی افزود: مشهد به لحاظ صنایع غذایی و غذاهای سنتی جایگاه ویژه ای در کشور دارد و برخی از غذاهای سنتی این منطقه شهرت ملی و بین المللی دارند لذا می توان از طریق توسعه طبخ غذاهای سنتی در سفره خانه ها گردشگر بیشتری جذب کرد.
دهستانی ادامه داد: دریافت مجوز برای راه اندازی سفره خانه در مشهد مستلزم برخورداری از ویژگیهایی است که اخذ آن را دشوار می کند. از جمله رعایت مسائل بهداشتی، اینکه آشپز باید حتما سنتی باشد و غذای سنتی طبخ کند یا اجازه استعمال دخانیات و قلیان در سفره خانه ها کاملا ممنوع است.
وی گفت: یکی از برنامه های سال آتی این اتحادیه گسترش آموزش غذاهای سنتی با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی است تا از این طریق بتوان سفره خانه های سنتی را در مشهد گسترش داد.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.