حسین امیرحیدری روز دوشنبه در حاشیه همایش مدیران امور اراضی استانهای سراسر کشور در مشهد طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با اجرای این طرح و تثبیت روشن مالکیت دولت و اشخاص بر زمینها و نیز صدور سند برای آنها تعرض و تصرف زمینهای ملی در سطح کشور کمتر شده و در نهایت با اجرای کامل آن این معضل رفع می شود.
وی ادامه داد: با صدور سند برای همه زمینهای دولتی و کشاورزی مردم، تصرف آنها غیرممکن شده و کنترل زمینهای ملی نیز با سهولت بیشتر صورت می گیرد. تاکنون برای حدود هفت میلیون هکتار زمین کشاورزی نقشه حدنگار و کاداستر تهیه و 100 هزار هکتار از این وسعت به واحدهای ثبتی برای صدور سند معرفی شده است.
معاون سازمان امور اراضی کشور گفت: اجرای طرح رفع تداخلات اراضی کشاورزی از سال 1394 در سطح کشور آغاز شده و تاکنون از مجموع هفت میلیون هکتار زمین دارای نقشه حدود 350 هزار هکتار به عنوان زمین شخصی تثبیت و قطعی شده است. این میزان تثبیت زمین برای مردم موجبات افزایش بهره برداری کشاورزان و فراهم شدن زمینه افزایش تولیدات را در این بخش فراهم می کند.
همایش مدیران امور اراضی استانهای کشور با هدف بررسی روند اجرای طرح رفع تداخلات اراضی، در مشهد برگزار شد. طرح تداخل اراضی کشور به منظور شتاب در صدور اسناد مالیکت برای زمینهای کشاورزی با تعیین مالکیت دولتی و شخصی زمینهای کشاورزی و رفع اختلافات در این حوزه اجرا می شود.
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.