از ابتدای سال جاری تاکنون نیز بیش از ۱۱۰۰ نفر از این خدمات بهره برده اند که برای ارائه این خدمات، بیش از ۴ میلیارد ریال از سوی این سازمان، پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد حسین مهدوی دامغانی‌، مدیرعامل سازمان فردوس‌ها گفت: براساس مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، از سال ۱۳۸۷ تا کنون، متوفیانی که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند به صورت کاملا رایگان از خدمات عمومی ارائه شده توسط این سازمان بهره می‌برند.

 وی تصریح کرد : براساس این مصوبه و تفاهم نامه‌ای که با اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی صورت گرفته است، مقرر شده تا ۵۰ درصد هزینه‌های متوفیان از سوی سازمان فردوس‌ها و ۵۰ درصد دیگر از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) پرداخت شود که از سال ۱۳۸۷ تاکنون بیش از ۷۵۰۰ نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) از این خدمات رایگان استفاده کرده‌اند.

وی افزود :️این خدمات شامل، خدمات اداری و تشکیل پرونده، انتقال از داخل شهر به سالن معراج، خدمات تغسیل و تکفین، تدفین، خدمات ترمیم و نگهداری قبور، خدمات بتن و نصب سنگ و سردخانه است که در مقابل ارائه این خدمات هزینه‌ای از این مددجویان دریافت نمی شود.

مدیر آرامستان‌های مشهد گفت :از ابتدای سال جاری تاکنون نیز بیش از ۱۱۰۰ نفر از متوفیان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) از این خدمات بهره برده اند که برای ارائه این خدمات، بیش از ۴ میلیارد ریال از سوی این سازمان، پرداخت شده است.

مهدوی دامغانی همچنین افزود :در حال حاضر این سازمان تنها هزینه خدمات را از شهروندان دریافت می کند که قیمت این خدمات با وجود نوسانات قیمت و تورم ایجاد شده در سال های اخیر در کشور، مدت هاست بدون تغییر و ثابت مانده است و پیش بینی می شود در سال آینده افزایش قیمت داشته باشیم.

وی تاکید کرد : شهروندانی که متوفی خود را در بلوک جاری دفن که به صورت روزانه تدفین در آن صورت می گیرد دفن کنند، بابت قبر هزینه ای پرداخت نمی کنند و هزینه دریافتی بابت قبر تنها زمانی دریافت می شود که خانواده متوفی بلوک دفن خاص و خارج از بلوک دفن جاری را مورد نظر داشته باشند که در این صورت براساس بلوک مورد نظر، هزینه ای بابت قبر از شهروندان دریافت خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.