محمد سعید شرفی روز شنبه در نخستین نشست توجیهی قوانین، مقررات و الزامات عملیات ریزپرنده ها در مشهد افزود: مقررات حوزه پهپادها پس از تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی به قانون تبدیل می شود.
وی با بیان این که حدود 20 سال است که پهپادهای غیرنظامی در ایران کار خود را آغاز کرده اند ادامه داد: ساماندهی پهپادهای نظامی در ایران به پایان رسیده است و همه در این زمینه آگاهی کاملی دارند.
مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: تاکنون حدود 170 شرکت غیردولتی فعال در حوزه ریزپرنده ها در سایت سازمان هواپیمایی کشور ساماندهی شده اند و آماده ارائه خدمات در این حوزه هستند.
شرفی افزود: هم اکنون آموزش و ارائه مجوز رسمی به افرادی که در حوزه ریزپرنده ها فعالیت دارند به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.

* همه ریزپرنده ها و پهپادهای هدایت شونده غیرنظامی باید دارای مجوز باشند
قائم مقام سازمان هواپیمایی کشوری گفت: همه ریزپرنده ها و پهپادهای هدایت شونده غیرنظامی باید دارای مجوز باشند و ثبت کردن این ابزارها در سامانه سازمان هواپیمایی کشوری الزامی است.
آرش خدایی افزود: ورود ریزپرنده ها در بخش هوایی یک فرصت است که باید در چارچوب مقررات به آن توجه شود.
وی ادامه داد: صنعت هوایی هر روز درحال گسترش است و با ساماندهی ریز پرنده ها این تکنیک را باید پویا کرد چون فرصتهای خوبی برای فعالیتهای عمومی درحوزه ریزپرنده ها وجود دارد و این صنعت می تواند به توسعه اقتصادی کشور کمک کند.
قائم مقام سازمان هواپیمایی کشوری گفت: سازمان هواپیمایی متولی اصلی ساماندهی ریزپرنده هاست و ما باید خود را آماده کنیم تا در این عرصه جدید با مردم تعامل کرده و از این صنعت به خوبی استفاده بهینه کنیم.
خدایی افزود:ما باید ضمن کنترل ریز پرنده ها نگاهمان را نسبت به استفاده از آنها تغییر دهیم زیرا این صنعت نیاز کشور است.
1922/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.