دبیر جشنواره بازیهای آئینی تربت جام پنج شنبه شب درحاشیه برگزاری این جشنواره در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این جشنواره به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همراهی انجمن بازیهای آئینی و اداره ورزش و جوانان این شهرستان به مدت یک روز در تربت جام برگزار شد.
حبیب حبیبی افزود: شناسایی فرهنگ مردم، احیاء و معرفی و آموزش بازیهای آئینی و ساز‌های محلی مانند سرنا و دهل به نسل جوان، ایجاد تفاهم و همدلی بیشتر بین هنرمندان بازیهای آئینی از جمله اهداف جشنواره بود.
وی ادامه داد: یکی از بخشهای جذاب و مخاطب پسند این جشنواره ها، اجرای بازی چوب بازی است که یک بازی ترکیبی از ملودیهای موسیقی تربت جام و حرکات نمایشی برگرفته از آئینهای بومی و محلی است که در گروه زندگی این خطه طراحی شده است.
دبیر جشنواره بازیهای آئینی تربت جام گفت: برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری که در آن ورزش و آداب و رسوم اقوام مختلف کشور به نمایش در بیاید نشاط واقعی را به جامعه تزریق خواهد کرد.
حبیبی افزود: بازیهای آئینی محلی در گذشته بخش از زندگی مردم بوده اند و امروز نیز برگزاری آنان حس خاص و خوبی در مردم ایجاد می کند که به صورت خودجوش به نشاط اجتماعی منتهی می شود.
شهرستان تربت جام در فاصله 165 کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
1922/7494
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.