حبیب الله ترشیزیان پنجشنبه شب در گردهمایی معدنی در سبزوار با بیان اینکه پرداخت حقوق دولتی معدنکاران خراسان رضوی سال گذشته 700 میلیارد ریال بود افزود: معدنکاران استان همچنین امسال 130 میلیارد ریال به اداره منابع طبیعی پرداخت کردند.
وی اظهار داشت: چون معدن متعلق به همه افراد جامعه است، معدنکاران بر اساس قانون و قیمت مواد معدنی موظف هستند همه ساله درصدی را با عنوان حقوق دولتی که مشابه مالیات است به دولت پرداخت کنند.
وی گفت: 900 معدن دارای پروانه بهره برداری با اشتغال بیش از 9 هزار نفر در خراسان رضوی وجود دارد که از این تعداد 120 معدن به علت شرایط اقتصادی، هزینه افزایش معدن کاری، سود تسهیلات بانکی و فراز و نشیب برخی فرآورهای معدنی تعطیل یا غیرفعال هستند.
ترشیزیان افزود: سه هزار و 120 متخصص نیز عضو نظام مهندسی معدن خراسان رضوی هستند که 800 نفر پروانه اشتغال دارند و از نظر تجربه و تخصص به مرحله ارائه خدمات تخصصی رسیده اند.
وی با بیان اینکه جلوگیری از خام فروشی فراوردهای معدنی در خراسان رضوی در دستور کار قرار گرفته است اظهار داشت: مهمترین معادن این استان سنگ آهن، مس، کرومیت، منگنز، خاک های صنعتی و سنگ های ساختمانی است.
سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
8145/7495 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.