به گزارش ایرنا سفیر کشور اندونزی در ایران مراسم گفت: افتتاح این اتاق برای اولین بار در یکی از دانشگاه های ایران انجام شده و انتخاب دانشگاه فردوسی مشهد آغاز مناسبی برای ایجاد این نوع همکاری به شمار می رود.
اکتاوینو علیمودین افزود: هدف از ایجاد این اتاق آشنایی بیشتر مردم کشور به ویژه دانشجویان ایرانی با کشور اندونزی است و امیدواریم شاهد گسترش روابط با دانشگاه های دیگر ایران باشیم.
وی با اشاره به افزایش تعداد دانشجویان اندونزیایی در ایران اظهار داشت: این افزایش نسبت به سالهای گذشته چشمگیر است و یکی از دلایل انتخاب ایران برای تحصیل، تمایل دانشجویان به تحصیل در یک کشور اسلامی است.
معاون بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز در این مراسم گفت: اندونزی به واسطه جمعیت جوان خود و روابط گسترده با مراکز علمی جهان دارای دانشگاه های سطح بالایی است که از نظر تعداد دانشگاه جزو 10 کشور برتر دنیا محسوب می شود.
عباس خامه یار افزود: تهدیدات امنیتی دو کشور از دو جریان مخرب افراطی گرایی و غرب گرایی نشات می گیرد که از سوی مرزهای خارج هدایت می شود و هدفی جز دستیابی به مطامع اقتصادی قدرت های غربی ندارد.
وی با اشاره به ایجاد اتاق اندونزی در دانشگاه فردوسی مشهد اظهار داشت: راه اندازی این اتاق فرصت مناسبی برای تبادل و گسترش مبادلات فرهنگی بین دو کشور بزرگ اسلامی است.
وی گفت: راه اندازی مرکز مطالعات اندونزی و آموزش زبان مالایی در دستور کار برخی از دانشگاه ها از جمله دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران می باشد و این گام بلندی در جهت ایجاد کرسی های آموزش زبان مالایی و شناخت بیشتر فرهنگ دو کشور است.
خامه یار افزود: بر این باور هستیم که ادامه این همکاری ها در شناخت ظرفیت های دو کشور و ایجاد تمدن نوین اسلامی نقش مهمی خواهد داشت.
وی به اسناد تاریخی روابط دو کشور اشاره کرد و گفت: ارتباط تاریخی دو کشور باعث ورود اسلام به مجمع الجزایر اندونزی از طریق تجار ایرانی بوده است.
وی اظهار داشت: اولین موافقت نامه فرهنگی بین دو کشور در سال 1350 در جهت تحکیم روابط امضا شد و همچنین اولین هفته فرهنگی اندونزی در سال 92 و در برج میلاد تهران برگزار شد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: فرهنگ دو کشوراسلامی ایران و اندونزی بسیار به هم نزدیک است و ایجاد این دفتر نوید آشنایی بییشتر بین مردم دو کشور است.
جعفر مروارید این اتفاق را خوش یمن دانست و افزود: حضور دانشجویان اندونزیایی در این دانشگاه باعث خوشحالی ماست.
مدیر دفتر همکاریهای علمی و بین المللی دانشگاه فردوسی مشهد نیز گفت: این دانشگاه تاکنون بیش از 100 تفاهمنامه به امضا رسانده است که 30 تفاهمنامه آن مربوط به سال جاری است.
احسان قبول با تمجید از رشد علم و فناوری در کشور اندونزی به معرفی ظرفیت ‌های دانشگاه فردوسی مشهد در بخش‌ های آموزشی، پژوهشی و فناوری پرداخت و این دانشگاه را در زمره دانشگاه ‌های برتر کشور در عرصه همکاری ‌های بین ‌المللی دانست.
وی افزود: تحصیل بیش از 1750 دانشجو و دانش‌ پذیر از 23 کشور جهان در دانشگاه فردوسی مشهد نشانه رشد علمی این دانشگاه است.
2030 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.