مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار روز پنج شنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی این پروژه گفت: این تونل چهار کیلومتر طول خواهد داشت و برای ساخت آن سه هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
هومن گریبانی در تشریح اقدامات انجام گرفته در زمینه پروژه قطار سریع السیر مشهد - گلبهار - چناران افزود: عملیات اجرایی این پروژه در سال 1391 در چهار قطعه آغاز شد
که طول مسیر قطار مشهد به گلبهار 40 کیلومتر است که بخش مسیر گلبهار به چناران آن در حال بررسی در کمیته شورای عالی ترافیک کشور است و در صورت تایید نهایی و ابلاغ آن، عملیات اجرایی مربوط به زیرسازی این مسیر سال آینده آغاز می شود.
وی ادامه داد: تاکنون 90 درصد عملیات ابنیه فنی و زیرسازی مسیر قطار شهری مشهد - گلبهار به جز بخش تونل این مسیر، انجام شده اما تملک یک کیلومتر از مسیر که در اختیار تعاونی حکمت وابسته به نیروی انتظامی است انجام نگرفته که امید است با توافقهای صورت گرفته و هماهنگی دستگاه قضایی این مسیر نیز به تملک درآید و گشوده شود.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار گفت: سهم طرف خارجی در اجرای این پروژه 85 درصد و سهم کارفرما که دولت است 15 درصد کل مبلغ می باشد.
مبلغ کل قرارداد ساخت این پروژه 299 میلیون یورو است که 186 میلیون یوروی آن از طریق فاینانس خارجی تامین می شود.
شهر جدید گلبهار با چهار هزار هکتار وسعت در 35 کیلومتری شمال غربی مشهد مقدس در محور مشهد- قوچان واقع شده است.
1922/7489/2030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.