حمید بنایی روز چهارشنبه در حاشیه نشست کارگروه اشتغال که با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری در مشهد برگزار شد، افزود: تاکنون 30 درصد از اعتبارات این طرح در خراسان رضوی جذب شده، ضمن اینکه ظرفیت های اقتصادی در استان برای جذب این اعتبارات بسیار است.
وی اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی نسبت به تصویب قانون اشتغال روستائیان دقت نظر ویژه ای داشته و تمام جزئیات آن را در نظر گرفته است تا اعتبارات این طرح در جای مناسب هزینه شود و اشتغال پایدار ایجاد کند.
وی گفت: سهم استان خراسان رضوی از تسهیلات، متناسب با ظرفیت ها و مشکلاتی که دارد پرداخت نشده است و براساس قانون باید تسهیلات در جایی که ظرفیت بیشتری برای جذب آن وجود دارد، اختصاص یابد.
نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم نظارت بیشتر بر هزینه کرد تسهیلات طرح توسعه اشتغال روستایی و عشایری کشور افزود: قانون سازمان برنامه و بودجه را مکلف به نظارت بر این طرح کرده است لذا این سازمان باید هر چه سریعتر سامانه نظارت را راه اندازی کند.
بنایی با بیان اینکه آمارهای مربوط به اشتغال و بیکاری با واقعیت ها تناسبی ندارد، اظهار داشت: گفته شده است که خراسان رضوی 230 هزار بیکار دارد در حالی که جمعیت بیکار در استان به 500 هزار نفر می رسد.
وی گفت: همچنین حدود 6.5 میلیون نفر در کشور بیکار هستند لذا آمارهای مربوط به بیکاری و اشتغال باید با دقت بیشتر ارائه شود.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با قدردانی از استاندار خراسان رضوی برای اجرای طرح توسعه مثلث اقتصادی افزود: این طرح مورد وثوق وزیر کشور قرار گرفته تا نمونه آن و ایجاد معین های اقتصادی در شهرستان های مختلف کشور اجرا شود.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.