احمد نوروزی روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران گفت: در بازسازی و بازآفرینی این بافت ها ماندگاری جمعیت ساکن این محلات مد نظر است و خریدن این املاک و بیرون کردن ساکنان اصلی یا تخریب کلی و نوسازی این بافتها به دلیل تبعات منفی اجتماعی آن مورد نظر نمی باشد.
وی افزود: در این راستا گروههایی متشکل از همه طرفهای ذینفع با عنوان گروههای تسهیلگر تشکیل شده که با هماهنگی و همفکری همه جانبه در زمینه نحوه بازآفرینی این محلات طرح می دهند که پس از بررسی و تصویب اجرایی می شود.
وی در باره وضعیت جلب سرمایه های داخلی و خارجی برای ایجاد اشتغال پایدار در شهر مشهد نیز اظهار داشت: اگر بتوانیم در وهله اول سرمایه های شهروندان مشهد و در مرحله بعد ایرانیان متقاضی را جذب کنیم دیگر نیاز چندانی به جذب سرمایه گذار های خارجی نداریم اما با مانع تراشی ها، سوء مدیریت و خرج تراشی های غیر متعارف از سوی دستگاههای متولی در این زمینه توفیق چندانی نداشته ایم.
نوروزی گفت: با توجه به اینکه در برخی مناطق شهر پروژه های بیشتر از نیاز محلات ساخته شده، بر اساس سیاست های جاری برای پروژه های آینده کارکردهای ترکیبی در نظر گرفته ایم که علاوه بر زمینه تجاری به بخش های تفریحی، مسکونی و سلامت هم در این پروژه ها توجه شود و با تنوع کارکرد، بازده اقتصادی آنها افزایش یابد و برای این منظور مشوق های خوبی نیز در نظر گرفته ایم.
وی با بیان اینکه میانگین ماندگاری زائران در مشهد کمتر از سه روز است افزود: باید در پروژه های آینده گذران اوقات فراقت جوانان و تفریح آنان را مد نظر قرار دهیم که از این رهگذر جنبه های زیارتی شهر مشهد و ماندگاری زائران نیز تقویت خواهد شد.
وی اظهار داشت: هرسال 20 تا 30 میلیون زائر حضرت امام رضا (ع) حدود 700 تا 800 میلیارد تومان کالا و دست ساخته های چین را از مشهد به عنوان سوغات می خرند که در صدد هستیم با ایجاد ارتباط پایدار بین تولید کنندگان و عرضه کنندگان صنایع دستی و محصولات استان این خلاء را پر کنیم تا زوار حضرت امام رضا (ع) کالا های ایرانی را به عنوان سوغات و تبرک از مشهد خریداری کنند.
نوروزی گفت: در یک سال گذشته به رغم شرایط رکود بیش از سه هزار میلیارد تومان پروژه در مشهد آغاز شده که اتمام آنها می تواند علاوه بر بازده اقتصادی به ایجاد اشتغال نیز کمک کند.
6070 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.