تولیت آستان حضرت معصومه (س) در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله واعظ طبسی گفت: تولیت فقید آستان قدس رضوی، عالمی مجاهد، مجاهدی سختکوش و استادی شاخص در حوزه علمیه بود که سه سال از فقدان این شخصیت بزرگ می گذرد.
حجت الاسلام سید محمد سعیدی افزود: مرحوم واعظ طبسی در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با تلاش های فراوان، تحمل رنج زندان و محدودیت ها نام خود را در تاریخ انقلاب به ثبت رساند و پس از انقلاب اسلامی نیز با عهده دار شدن مسئولیت تولیت آستان قدس رضوی که از سوی امام راحل به ایشان واگذار شد، خدمات شایسته ای ارائه داد.
وی اظهار داشت: وظیفه سنگین مرحوم آیت الله طبسی به عنوان تولیت آستان قدس رضوی در دوران رهبری آیت الله خامنه ای نیز استمرار یافت و در سال 1394 پس از سالها تلاش، به رحمت ایزدی پیوست و جسم و روحش در جوار بارگاه منور رضوی آرام گرفت.
حجت الاسلام سعیدی گفت: کارنامه درخشان یک عمر تلاش های گستره آیت الله واعظ طبسی در آستان قدس رضوی از ایشان چهره ای لایق و مدیری قابل ساخته بود.
وی افزود: مرحوم آیت الله واعظ طبسی از جمله کسانی بود که در احیای امر اهل بیت (ع) نیز خود را وقف کرد و گام های بسیار مهم و موثری در این عرصه برداشت.
وی ادامه داد: کسانی که خود را محبان اهل بیت (ع) می دانند، باید هم سخن و هم رفتارشان مطابق با فرهنگ اهل بیت (ع) باشد، دستگاه های مسئول ما بیش از همه باید به این فراخوان اهل بیت پاسخ دهند و این مطالبه را لبیک گویند.
در این مراسم که به همت نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، تولیت آستان قدس رضوی و شورای عالی حوزه علمیه خراسان برگزار شد، نمایندگان ولی فقیه در استانها، استاندار خراسان رضوی، علما و روحانیون، مسئولان نظامی و انتظامی، زائران و مجاوران و خانواده آن مرحوم حضور داشتند.
مرحوم آیت الله واعظ طبسی به واسطه سوابق انقلابی، سیاسی و علمی خود علاوه بر خدمت در بارگاه مقدس رضوی و ریاست حوزه علمیه خراسان در نهادهایی مانند مجمع تشخیص مصلحت نظام و دوره سوم مجلس خبرگان رهبری نیز عضویت داشت.
آیت الله واعظ طبسی 14 اسفند 1394 پس از یک دوره 37 ساله اداره امور و تولیت آستان قدس رضوی بر اثر عارضه تنفسی دار فانی را وداع گفت.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.