محمدرضا ترقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی این است که در کشور، ظرفیتهای بسیاری وجود دارد که مورد استفاده قرار نگرفته اند.
وی ادامه داد: برای نمونه 36 میلیون نفر جمعیت توانمند در سنین 15 تا 40 سال و 14 میلیون نفر جوان دارای تحصیلات عالی در ایران زندگی می کنند و همچنین کشورمان رتبه دوم جهان را در تعداد دانش آموختگان رشته های علوم و مهندسی دارد.
این فعال سیاسی گفت: نیروی انسانی و جوان زیادی در بخشهای تحقیقاتی و آفرینشهای علمی و فرهنگی در ایران فعالیت دارند که به نحو مطلوب مورد بهره برداری قرار نگرفته اند.
وی افزود: در کنار نیروی انسانی کارآمد در کشور ظرفیتهای مادی فراوانی مانند برخورداری از هفت درصد ذخایر معدنی دنیا یا منابع گازی و نفتی فراوان وجود دارد که بعد از 40 سال اغلب خام فروشی می شوند.
ترقی ادامه داد: موقعیت راهبردی جغرافیای ایران نیز که در مرکز تقاطع بازارهای بین المللی شرق و غرب و شمال قرار گرفته و از یک بازار بزرگ منطقه ای با 15 کشور همسایه و 600 میلیون جمعیت برخوردار است از دیگر ویژگیهای برجسته کشورمان به شمار می رود.
وی گفت: مرزهای دریایی طولانی در شمال و جنوب ایران هم از جمله ظرفیتهای بالقوه دیگری است که هنوز به نحو مطلوب از آنها بهره گرفته نشده است.
دبیر حزب موتلفه اسلامی در خراسان رضوی ظرفیتهای اقتصادی متنوع ایران در حوزه کشاورزی، بازار، صنعت، فناوری و دفاعی را از مزیتهای بزرگ کشور توصیف و بیان کرد: اگر نیروی جوان را در بهره گیری از این ظرفیتها به کار گیریم ایران جهش بلندی در مسیر پیشرفت خواهد داشت.
وی به محور دیگری از بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر 'عدالت و مبارزه با فساد' نیز اشاره و بیان کرد: ظرف 40 سال اخیر زیرساختهای خوبی برای تحقق عدالت در جامعه فراهم شد و بهره برداری مردم از امکانات اولیه و توزیع مناسب آن به نحو مطلوبی انجام گرفت.
ترقی افزود: با این حال در عرصه توزیع عدالت در جامعه نیازمند رفع تبعیضها، دسترسی آحاد مردم به مسئولیتها، توزیع عادلانه قدرت و ثروت و کاهش فاصله طبقاتی هستیم.
وی ادامه داد: در گام دوم انقلاب باید فساد در نظام اجرایی کشور و همه دستگاههایی که زمینه بروز فساد در آنها وجود دارد ریشه کن و شان جمهوری اسلامی ایران حفظ شود. بیش از هر زمان دیگر نیاز به ریشه کنی فساد در جامعه داریم که این مهم از طریق گسترش فرهنگ، تصویب قوانین بازدارنده و تقویت بخش نظارتی محقق می شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی 24 بهمن ماه امسال همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در بیانیه ‌ای خطاب به جوانان و آینده سازان ایران، برداشتن گام بزرگ دوم به سوی آرمانهای انقلاب اسلامی را در 'بیانیه گام دوم انقلاب' در قالب هفت فصل تبیین فرمودند.
7489/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.