غلامعباس ارباب خالص روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا این مذاکرات را فنی توصیف و بیان کرد: این پل مرزی با هزینه مشترک دو کشور اما توسط طرف ایران ساخته شده لذا مذاکرات مالی و تعیین سهم طرفین از هزینه آن در حال بررسی است.
وی بررسی ابعاد حقوقی پل جدید مرزی سرخس را شامل نحوه بهره برداری و مدیریت پل ذکر و بیان کرد: موضوع عمده رسیدگی به مسائل مالی پل است و تاکنون دو دور مذاکرات از سوی وزارت راه و شهرسازی ایران و طرف ترکمنستانی در این خصوص صورت گرفته تا در نهایت اسناد به تصویب رسیده و تبادل شوند.
ساخت پل دوم مرزی سرخس توسط مهندسان ایرانی سال 1394 آغاز شد و پارسال با 96 متر طول و 15 متر عرض به اتمام رسید. بهره برداری از این پل رفت و آمد روزانه هزار دستگاه خودور را بین ایران و ترکمنستان تسهیل می کند.
پایانه مرزی سرخس واقع در نقطه صفر مرزی ایران و ترکمنستان در فاصله 185 کیلومتری شرق مشهد قرار دارد. امسال تا پایان بهمن ماه گذشته 34 هزار و 500 دستگاه کامیون حامل کالاهای ترانزیتی، صادراتی و وارداتی از این مرز رفت و آمد کردند. این میزان بخاطر محدودیتهایی که ترکمنستان از مرداد ماه امسال اعمال کرده است در مقایسه با مدت مشابه پارسال 60 درصد کمتر شده است.
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.