رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بردسکن گفت: طرح فرآوری گیاه کینوا برای اولین بار در خراسان رضوی در این شهرستان اجرا می‌شود.

به گزارش ایلنا از بردسکن، مجیده هزاره در گفت و گو با خبرنگار ایلنا گفت: این طرح مورد تصویب قرار گرفته است و از سال آینده به مرحله اجرا درخواهد آمد.

وی عنوان کرد: خوشبختانه شهرستان بردسکن توانست علی رغم کمبود اعتبارات در حوزه طرح های آبخیزداری ، ریزگردها و عملیات نهال کاری بیشترین اعتبارات را جذب کند. 

وی با بیان اینکه در طول هفته منابع طبیعی بیش از 20 برنامه برگزار می‌شود، گفت: تمامی اقدامات انجام شده در حوزه منابع طبیعی به صورت زیر ساختی است و کارهای انجام شده  دیدی در منظر عموم ندارد و به این لحاظ  منابع طبیعی  مظلوم واقع شده است.

وی به کشف 2 تن و 800 کیلوگرم گیاه مرتعی کما در چند روز اخیر اشاره کرد و گفت: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و کاهش بارندگی‌ها متاسفانه این گیاه جز گیاهان رو به انقراض است.

وی با بیان اینکه سطح مراتع شهرستان 770 هزار هکتار است، گفت: وضعیت‌جنگل‌های کاسف و هدک در شهرستان نگران‌کننده است. 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بردسکن از اجرای عملیات نهال کاری در سطح 420 هکتار از منطقه الله آباد در بخش شهرآباد خبرداد و گفت:  در طول هفته منابع طبیعی 30 هزار اصله نهال در سطح روستاها و در طرح  کمربند سبز کاشت  می‌شود. 

هزاره با اشاره به کمبود نیرو و خودرو و پراکندگی حوزه استحفاظی این اداره از اجرای طرح های مشارکتی همیاران طبیعت خبرداد و گفت: با هدف  دیده بانی بهتر و جلوگیری از تخریب مراتع توسط افراد سودجو برج مراقبت ماهواره ای در  دو نقطه از مناطق کویری شهرستان نصب می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.