حسین انصاری روز دوشنبه در مراسم بزرگداشت روز ملی آب به تبیین جایگاه علوم مرتبط با حوزه آب در تصمیم سازی و تصمیم گیری ها اشاره کرد و افزود: جایگاه آب در حوزه اقتصادی، سیاسی و زیست محیطی درست مشاهده نشده و خسارت و اثرات زیان بار به جا گذاشته است.
وی اظهار کرد: امیدواریم توجه مسئولین کشور در حوزه های مختلف آب جلب شود و تلاش کنیم تراژدی تغییرات کمی و کیفی آب و تاثیر آن بر محیط زیست حل شود زیرا می تواند به یک بحران زیست محیطی و امنیتی منجر شود.
وی شرایط اشتغال زایی این حوزه را با اهمیت دانست و گفت: علوم مرتبط با آب به تنهایی می تواند میلیون ها شغل و رشد اقتصادی در کشور ایجاد کند اما شرط اصلی این مهم اعتقاد قلبی به تغییر عمیق در فرهنگ اداری و سازمانی و توجه به حوزه واقعی و فضای مشارکت مصرف کننده با متخصصان حوزه آب است.
مدیر گروه علوم مهندسی آب نیز با مهم شمردن وضعیت دانش آموختگان این رشته گفت: باید با ارتباط و پیگیری ببینیم چه مقدر از مطالب آموزش داده شده آکادمیک مفید و کاربردی بوده و دانش آموختگان چه نظرهایی نسبت به مجموعه آموزشی دانشگاه و ارتقای آموزش و پژوهش در دانشگاه دارند.
علی نقی ضیایی افزود: نیاز است با ردیابی این افراد ببینیم آنها در چه زمینه های شغلی به فعالیت می پردازند و یکی از برنامه های این همایش بررسی این موضوع خواهد بود.
وی با اشاره به آمار دانش آموختگان گروه علوم مهندسی آب اظهار داشت: در 30 سال گذشته که دانشکده کشاورزی دانشگاه فردوسی مشهد تاسیس شده است بیش از هزار نفر دانش آموخته داشته است که اطلاع دقیق از نوع فعالیت های این افراد نداریم.
وی گفت: این دانشگاه در تامین نیروی کارآفرین و پژوهش های کاربردی خیز مناسبی برداشته است ولی در صنعت و کاربردی کردن آن لنگ می زند.
ضیایی افزود: تاکید مراسم امروز بر نقش آموزش عالی در مدیریت آب با رویکرد اشتغال دانشجویان این رشته است و بر همین اساس در این گفت و گو ها بر نقش آموزش عالی در مدیریت آب و همچنین نقش آب، صنعت و توسعه پایدار بررسی می شود.
این مراسم با مشارکت بخش‌ های دانشگاهی، صنعت، کشاورزی و با حضور دانش آموختگان گروه علوم و مهندسی آب برگزار ‌شد.
دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان بزرگترین دانشگاه در شرق کشور 810 عضو هیأت علمی دارد.
افزون بر 30 هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی تا دکترای حرفه ای در 435 رشته و 63 گروه آموزشی در این دانشگاه تحصیل می کنند.
2030 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.