به گزارش ایرنا، علیرضا رزم حسینی روز دوشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی که به منظور انعقاد تفاهم نامه معین اقتصاد مقاومتی زاوه در این شهرستان برگزار شد افزود: شهدای والامقام به صورت داوطلبانه وبدون هیچ چشمداشت مادی جان خود را فدا کردند تا ملت ایران همیشه سرافراز و سربلند باشد.
وی اظهار داشت: همه دولت ها طی 40 سال گذشته در حوزه ایجاد زیرساخت ها تلاش کرده و از توانمند سازی مردم غافل شده اند و به همین سبب امروز شاهد هستیم که مردم برای ایجاد اشتغال و بهبود وضعیت معیشتی خود توانمند نیستند.
وی با بیان اینکه مساجد فقط برای نماز خواندن نیست و کارکردهای دیگری هم دارد گفت: درهای مساجد باید برای ترویج فرهنگ توسعه اقتصادی و ارائه آموزش های لازم در حوزه کسب و کار به روی مردم باز باشد تا جوانان هم نماز بخوانند و هم زمینه اشتغال خود را در مساجد فراگیرند.
رزم حسینی از قلعه گنج کرمان به عنوان یکی از مناطق الگو در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی یاد کرد و افزود: طی سه سال گذشته با اجرای مدل مثلث توسعه اقتصادی در این منطقه شاهد اثرگذاری فعالیت های اقتصادی بر حوزه فرهنگی و کاهش آسیب های اجتماعی بوده ایم.
وی با بیان اینکه مدل مثلث توسعه اقتصادی بوروکراسی اداری را دور می زند، اظهار داشت: ما به اینکه معین اقتصادی یک اصولگرا یا اصلاح طلب است کاری نداریم و صرفا به جهت دغدغه ای که فعالان اقتصادی برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی دارند، کارها را به معین های اقتصادی واگذار کرده ایم.
وی گفت: نباید کارآفرینان را غارتگر و زالوصفت قلمداد کرد زیرا وی ریسک سرمایه اش را می پذیرد تا چرخ اقتصاد جامعه بچرخد و از بیکاری چند نفر جلوگیری می کند.
استاندار خراسان رضوی افزود: بر اساس مبانی اسلام اصل بر برائت است یک فعال اقتصادی و کارآفرین تا زمانی که مجرم شناخته نشده و حکم قطعی برای او صادر نشده است، یک مجاهد اقتصادی محسوب می شود.
وی اظهار داشت: باید راه شهدا را ادامه داده و با اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، زندگی عزتمندانه ای را برای مردم فراهم کرد.
وی با بیان اینکه برخی در باره مدیریت جهادی تبلیغات سوء کرده اند گفت: مدیریت جهادی به معنای مدیریت جنگی نیست، بلکه تلاش همراه با درایت و خلوص نیت است که در شرایط فعلی یک نیاز اساسی به شمار می رود.
شهرستان زاوه با 80 هزار نفر جمعیت و شهرستان تربت حیدریه با 225 هزار نفر جمعیت به ترتیب در 170 و 150 کیلومتری جنوب مشهد قرار دارند.
7079 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.