به گزارش ایرنا، علیرضا رزم حسینی روز دوشنبه در جریان بازدید از یک واحد گلخانه در شهرستان زاوه، افزود: در صورت افزایش سطح زیرکشت محصولات گلخانه ای، علاوه بر افزایش بهره وری، شاهد ایجاد اشتغال پایدار و توسعه و بهبود وضع معیشتی کشاورزان نیز خواهیم بود.
وی اظهار داشت: کشت محصولات گلخانه ای پنج سال پیش در خراسان رضوی، 118 هکتار بود که این رقم اکنون به بیش از 365 هکتار افزایش یافته است.
صیفی جات، سبزیجات و گل های شاخه بریده، 80 درصد سطح زیر کشت مجتمع های گلخانه ای استان خراسان رضوی را به خود اختصاص داده اند و 20 درصد باقیمانده نیز مربوط به سایر محصولات از جمله انواع میوه است.
سالانه حدود 60 هزار تن محصولات گلخانه ای در خراسان رضوی تولید می شود که صرفه جویی 10 برابری را برای کشاورز به ارمغان می آورد.
خراسان رضوی با یک میلیون و 200 هزار هکتار کشتزار و 14.6 میلیون واحد دامی، افزون بر 10 درصد تولیدات زراعی، باغی و دامی کشور را در اختیار دارد.
این استان با تولید 6،76 میلیون تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی به ارزش ناخالص اقتصادی 95 هزار و 730 میلیارد و 423 میلیون ریال جایگاه تاثیرگذار در اقتصاد کشور دارد.
استاندار خرسان رضوی همچنین در سفر یک روزه به شهرستان زاوه با خانواده شهیدان جواد آرمش از شهدای مرزبانی نیروی انتظامی و علی رضا محمدی از شهدای دوران دفاع مقدس دیدار و گفت و گو کرد.
رزم حسینی در این دیدار، شهدا را مظهر قدرت و نماد بصیرت نظام اسلامی توصیف کرد و گفت: شهدا در جریان هشت سال دفاع مقدس با گذشتن از جان و مال خود عزت و اقتدار را برای نظام اسلامی به ارمغان آوردند.
وی افزود: شهدا با تقدیم جان خود انقلاب اسلامی را بیمه کردند و آسایش و امنیت را به ملت ایران اسلامی هدیه دادند.
وی عزت و اقتدار امروز کشور را مرهون شهیدان و ازخودگذشتگی رزمندگان و ایثارگران دانست و اظهار داشت: ما به عنوان رهروان شهدا، باید برای تحقق آرمان های متعالی آنان تلاش کنیم.
شهرستان زاوه با 80 هزار نفر جمعیت در 170 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
7079/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.