علیرضا صحرایی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: هم اکنون از مجموع 11میلیون و 300 هزار هکتار مساحت خراسان رضوی با 28 شهرستان هشت میلیون و 200 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی و حوزه فعالیتی این اداره کل است.
وی اظهار داشت: از این میزان عرصه منایع طبیعی یک میلیون و 800 هزار هکتار با مشارکت حدود 80 هزار خانواده بهره بردار مورد حفاظت و صیانت قرار دارد.
وی حفاظت و صیانت از زمینهای ملی و منابع طبیعی را مهمترین وظیفه این اداره کل ذکر کرد و گفت: هفت میلیون هکتار از عرصه های منابع طبیعی استان به عنوان اراضی دولتی سند دار شده که برای 500 هزار هکتار این میزان طی سال جاری سند اراضی ملی صادر شده است.
صحرایی افزود: امسال 700 هزار اصله نهال در این استان تولید و به همین میزان نیز توزیع شده است.
وی ادامه داد: از ابتدای امسال چهار باند قاچاق محصولات جنگلی شناسایی و 60 نفر در این زمینه دستگیر شده اند که 3.5 تن زغال از آنان کشف شده است.
وی در باره نقشه های سیل خیزی خراسان رضوی نیز اظهار داشت: هفت میلیون و 360 هزار هکتار از زمینهای استان دارای شدت سیل خیزی نرمال، دو میلیون و 946 هزار هکتار سیل خیز بحرانی و یک میلیون و 341 هزار هکتار سیل خیز فوق بحرانی است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: امسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی 265 میلیارد ریال برای خراسان رضوی در نظر گرفته شده که 64 پروژه آبخیزداری و آبخوان داری اجرا شده است.
7496 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.