رضا شیران خراسانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اقتصاد را مهمترین حربه دشمن در تقابل با نظام جمهوری اسلامی ایران توصیف و بیان کرد: نکته ای که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به درستی در بیانیه گام دوم انقلاب بر آن تاکید کرده اند اما برای افکارعمومی به درستی تبیین نشده 'چالشهای درونی' است.
وی افزود: اگر این چالشهای داخلی که مسائل اقتصادی کشور را تشدید کرده اند مرتفع شوند، تاثیر چالشهای خارجی بر اقتصاد ایران به حداقل ممکن خواهد رسید.
این نماینده مجلس 'وابستگی اقتصاد به نفت، دولتی بودن بخشهایی از اقتصاد که در حیطه‌ وظایف دولت نیست، نگاه به خارج و نه به توان و ظرفیت داخلی، استفاده‌ اندک از ظرفیت نیروی انسانی کشور، بودجه‌ بندی معیوب و نامتوازن، فقدان ثبات در سیاستهای اجرایی بخش اقتصادی، رعایت نشدن اولویتها و وجود هزینه‌ های زائد و حتی مسرفانه در بخشهایی از دستگاههای حکومتی' را مهمترین عیوب اقتصاد ایران ذکر و بیان کرد: حضرت آیت الله خامنه ای این موارد را در بیانیه گام دوم انقلاب برشمرده و به عنوان عوامل بیکاری و فقر در جامعه مطرح کرده اند.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانی کلی راهکار برون رفت از این وضعیت را اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی، عدالت گستری و مبارزه با فساد دانسته و به صراحت عنوان کرده اند که این مشکلات برای نظامی همچون جمهوری اسلامی که نیازمند مشروعیتی فراتر از مشروعیتهای مرسوم و مبنایی‌ تر از مقبولیت اجتماعی می باشد، بسیار جدیتر و بنیانی ‌تر از دیگر نظامها است.
شیران خراسانی گفت: بنا بر فرمایش حضرت آیت الله خامنه ای، در منظومه اندیشه انقلاب اسلامی اقتصاد هدف نیست اما وسیله ای است که بدون آن نمی توان به هدف رسید. همچنین تاکیدات مکرر، مستمر و موکد ایشان بر جنبه های مختلف مسئله اقتصاد طی یک دهه اخیر و طرح گفتمان اقتصاد مقاومتی به عنوان راهبرد کلان جمهوری اسلامی در عرصه اقتصادی نشانگر عمق نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی به حوزه اقتصاد و ضرورت ساماندهی آن است.
وی همچنین به 'اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد' به عنوان تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در فراز پایانی بیانیه راهبردی گام دوم انقلاب اشاره و بیان کرد: ایشان موارد مهم را به عنوان اولویتهای انقلاب اسلامی در فصل نوین حرکت نظام جمهوری اسلامی ایران مطرح کرده اند.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: برای تحقق این امور مهم اقدامات گوناگونی از قبیل فرهنگ سازی در راستای تبیین اقتصاد مقاومتی، تدوین، بازنگری و تنقیح قوانین در حوزه مسائل مرتبط با اقتصاد مقاومتی، جوانگرایی در حوزه مدیریت امور اقتصادی و پیوند دانش و اقتصاد مورد نیاز است که باید مورد توجه دست اندر کاران کشور در قوای سه گانه و متولیان فرهنگی قرار گیرد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی 24 بهمن ماه امسال همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در بیانیه ‌ای خطاب به جوانان و آینده ‌سازان ایران، برداشتن گام بزرگ دوم به سوی آرمانهای انقلاب اسلامی را در 'بیانیه گام دوم انقلاب' در قالب هفت فصل تبیین فرمودند.
3221/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.