علی باخرد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این موضوع در ادامه مصوبه جلسه شب گذشته کمیسیون تنظیم بازار خراسان رضوی مبنی بر ممنوعیت خروج شکر، برنج، گوشت قرمز، گوشت مرغ، دام و مرغ زنده در دستور کار قرار گرفت.
وی ادامه داد: شرکتهای تعاونی اسکاد، امکان، مصرف فرهنگیان و بازارهای شهرداری و فروشگاههای زنجیره ای می توانند با مراجعه به حوزه بازرگانی داخلی سازمان صنعت معدن و تجارت، حواله تحویل شکر را دریافت کنند و هر میزان شکر مصرفی خانوار که امکان توزیع آن را داشته باشند را با قیمت مصوب در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند.
معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: قیمت مصوب هر کیلو شکر طرح تنظیم بازار 34 هزار ریال است و با فروش آن بالاتر از این قیمت مصوب به صورت قانونی برخورد می شود و بازرسان نظارتی سازمان به شدت بر این امر نظارت می کنند.
با خرد افزود: حداکثر نیاز شکر ماهانه مردم خراسان رضوی 35 هزار تن است و هم اکنون چندین برابر این میزان در انبارهای استان شکر وجود دارد لذا هیچ کمبودی از لحاظ تامین شکر در خراسان رضوی وجود ندارد.
وی ادامه داد: طی دو هفته اخیر و با اتمام فصل تولید شکر توسط کارخانه ها و قرار گرفتن شکر در دست دلالان و توزیع ناقص شکر توسط زنجیره های توزیع، قیمت شکر در بازار خراسان رضوی افزایش یافت.
هشت واحد تولیدی در خراسان رضوی شکر تولید می کنند و این استان بیشترین میزان شکر کشور را تولید می کند.
1922/7489
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.