به گزارش روز یکشنبه دانشگاه علوم پزشکی مشهد دکتر محسن رجعتی گفت: برای انجام عمل کاشت حلزون، نیاز به تصویر آناتومیک مناسب از حلزون گوش است که این تصاویر با سی تی اسکن و ام آر ای گرفته می شود.
وی ادامه داد: سی تی اسکن اطلاعات خوبی درباره راههای آناتومیک، محدودیتها و خصوصیات حلزون گوش ارائه می کند و پس از این مرحله بیمار برای کاشت حلزون انتخاب می شود.
دانشیار گروه گوش، حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شرکتهای متعددی در زمینه ساخت پروتز حلزون فعال هستند اما در چند سال اخیر نرم افزار ویژه ای تولید شده است که به کمک آن می توان سی تی اسکن و ام آر آی بیمار را قبل از عمل مورد بررسی بیشتری قرار داد و سپس با توجه به آنالیزها، پزشک در زمان عمل دید بهتری پیدا می کند.
رجعتی افزود: پس از بررسی و پیگیریهای متعدد این نرم افزار تهیه شد و در حال حاضر هنوز هیچ مرکزی در کشور به جز مرکز کاشت حلزون خراسان رضوی مجهز به این نرم افزار نیست و تاکنون با کمک این نرم افزار دو بیمار تحت عمل جراحی قرار گرفته است.
وی با بیان این که با این نرم افزار می توان اطلاعات را آنالیز و بهترین پروتز را شناسایی کرد ادامه داد: تلاش می شود در کاشت حلزون برای تمام بیماران از این نرم افزار استفاده شود.
او گفت: کاشت حلزون بیشتر برای کودکان و بیمارانی انجام می شود که کاهش شنوایی شدید دو طرفه دارند.
1922/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.