بازرس ویژه مدیرعامل و مدیر بازرسی و ارزیابی عملکرد سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی در نشستی مشترک به حمایت پایدار از صنایع کوچک تأکید کردند.

به گزارش ایلنا از مشهد، علی قبادی مدیر بازرسی و ارزیابی عملکرد سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ظهر امروز در این نشست اظهار کرد: حضور فعال بخش خصوصی در حوزه صنعت، باعث رشد و بالندگی در صنعت کشور شده و با توجه به ساختار صنعتی که در کشور وجود دارد، توسعه صنعتی مطلوبی به ویژه در شهرک‌ها و نواحی صنعتی اتفاق افتاده است.

وی افزود: صاحبان صنعت به خوبی توانسته اند با نوآوری های جدید در محصولات و کارآفرینی های نوین در فضای کسب و کار، فرصت های شغلی جدیدی ایجاد کنند و نیز تولید خود را افزایش دهند.

قبادی با اشاره به اینکه بالغ بر 90 درصد صنایع کوچک در شهرک‌ها و نواحی صنعتی است، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین هدف‌گذاری‌ها این است که بازارهای جدیدی برای کالاهای صادراتی صنایع کوچک با توانمندی هایی که شرکت های مدیریت صادرات دارند به وجود بیاید و با توجه به اینکه بازارهای تولید محصولات صنایع کوچک محدود بوده، افزایش پیدا کند.

وی با توجه به اقدامات و برنامه‌های حمایتی سازمان، تأکید کرد: با بهره گیری از فرصت ها از ابزارهای لازم برای رونق اقتصادی و اشتغالزایی بیشتر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور در جهت بهره برداری صنعتگران استفاده شده و زنجیره مناسبی میان صنایع کوچک و بزرگ با هدف افزایش صادرات پیوند خورده است.

وی بیان کرد: سیاست های دولت تدبیر و امید برای بنگاه های کوچک و متوسط با هدف رشد و توسعه پایدار بوده و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با حمایت از صاحبان صنعت در این زمینه به افزایش بهره وری واحدهای صنعتی و تولیدی در راستای هدفمند کردن تولید و صادرات آنها اقدام کرده است.

بازرس ویژه مدیرعامل و مدیر بازرسی و ارزیابی عملکرد سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، خاطرنشان کرد: بهترین راه برای کمک و حمایت از صنایع کوچک و متوسط SME  ها، ورود آنها به عرصه بازارهای جهانی و صادرات بیشتر و پیوند با صنایع بزرگ بوده تا با معطوف کردن تمام توان خود در این راستا، سهم بسزایی را در چشم انداز اقتصاد به خصوص در تولید و اشتغال مولد و افزایش تولید ناخالص ملی و درآمد سرانه داشته باشند.

در ادامه نشست مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی، گفت: تمام سعی و تلاش ما به عنوان یکی از حامیان صنعتگران این بوده که صاحبان صنایع بدون کوچکترین دغدغه به کار خود ادامه دهند و در همین راستا تمام قول های مساعدی که در سال جاری داده شده تاکنون انجام شده است.

مسعود مهدی زاده مقدم افزود: مهمترین مباحث ما در حوزه شهرک‌ها و نواحی صنعتی تکمیل زیر ساخت های‌ شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان و شاخص‌های اقتصادی و عمرانی است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه صنایع خرد و کوچک آسیب پذیری بیشتری نسبت به صنایع متوسط و  بزرگ دارند تلاش شده، مشکل تأمین سرمایه در گردش این واحدها با حمایت های صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک حل شود وصادرات مطلوبی در زمینه صنایع غذایی، صنایع شیمیایی، صنایع فلزی و قطعه سازی به کشورهای هدف صادراتی خراسان رضوی ارسال کنند.

وی در پایان گفت: هم اکنون 45 درصد از صنایع، 40 درصد از اشتغال صنعتی و 24 درصد از سرمایه‌گذاری استان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان خراسان رضوی قرار دارد که با 48 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب و 40 شهرک فعال زمینه استقرار 2570 واحد صنعتی را با اشتغال بالغ بر 75 هزار نفر فراهم کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.