شهردار تایباد گفت: سالانه بیش از هزار هنرجو در فرهنگسرای مولانا زین‌الدین ابوبکر تایبادی مهارت کسب می‌کنند.

ایوب سیدالحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در تایباد، اظهار کرد: کلاس‌های مختلف فرهنگی، هنری و آموزشی شامل نقاشـی، خطاطی، رایانه، کاردستی، قصه خوانی، زبـان انگلیسی، سواد آموزی، بازی‌های بومی و محلی، صنایع دستی، مهارت‌های زندگی، کمک‌های اولیه،  بهداشت روان، طرح اجتماع محور، خیاطی، شیرینی پزی، مهره دوزی، سفالگری، سنجـاق دوزی، نمـددوزی و... در فرهنگسرای مولانا برگزار می‌شود.

وی افزود: از سال 1393 با تغییر نگرش شهرداری و شورای شهر تایباد، مبنی بر تقویت و ارتقاء فعالیت‌های فرهنگی - هنری در مجموعه شهرداری و نیز تقویت فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگسرای مولانا، در برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های مختلف فرهنگی، هنری و آموزشی برای عموم شهروندان به‌ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان اقدامات لازم در راستای سرعت و کیفیت مطلوب‌تر انجام شده است.

وی با اشاره به اهداف شهرداری از برگزاری کلاس‌های آموزشی در این مکان، بیان کرد: صیانت، حفاظت و ترویج و اشاعه آداب، رسوم و فرهنگ اصیل تایبادی،  شناسایی و پرورش استعدادهای بالقوه در مناطق کم برخوردار شهر، برگزاری کلاس‌های فرهنگی‌ ، هنری و آموزشی جهت پرکردن مطلوب اوقات فراغت، برگزاری کلاس‌های اجتماع محور با هدف کمک به تحیکم و بنیان خانواده‌ها از مهمترین اهداف فعالیت این مرکز است.

شهردار تایباد ادامه داد: همچنین حمایت از دانش پژوهان و محققین بومی و دانش آموزان نخبه و مستعد، تامین خواست و نیاز دانش آموزان و علاقمندان به حوزه کتاب و کتابخوانی، شناسایی افراد بیسواد مناطق کم برخوردار جهت یادگیری سواد در حد ابتدائی از اهداف آموزشی این فرهنگسرا است.

وی تصریح کرد: تامین برخی هزینه‌های دانش‌آموزان بی‌بضاعت با همکاری شورا و شهرداری، برگزاری کلاس‌های مهارت زندگی جهت کمک به اقتصاد خانواده‌های کم درآمد، استفاده یکسان تمامی شهروندان از امکانات و خدمات فرهنگی،هنری و آموزشی از دیگر اقدامات موثر در راستای ترویج مهارت و آموزش در این مرکز است.

سیدالحسینی مطرح کرد: برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در بین افراد مختلف، کتابخانه این مرکز حدود 500 عضو دارد و روزانه 20 تا 45 کتاب امانت داده می‌شود.

وی عنوان کرد: انجام فعالیت‌های مختلف جانبی همچون برگزاری اردو، تهیه آش نذری و برگزاری جشنواره‌های مختلف از جمله کتابخوانی، سفره هفت سین، مسابقات انشانویسی و نقاشی و از همه مهمتر هزینه مناسب باعث شده بیشتر شهروندان تایبادی برای گذران اوقات فراغت فرزندان خود از فعالیت‌های و برنامه‌های فرهنگسـرای مـولانا استفاده نمایند.

شهردار تایباد گفت: این شهرستان مرزی با 90 کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان و وجود گمرک دوغارون بعنوان یکی از قدیمی‌ترین گمرکات سرزمین مقدس جمهوری اسلامی ایران نقش مهمی در مراودات  بین‌المللی و اقتصادی و نیز فرهنگی‌ ، هنری و اجتماعی کشور دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.