علی سروری مجد روز شنبه در نشست خبری پیرامون این همایش افزود: این همایش بین‌ المللی 13 و 14 اسفند ماه جاری با هشت نشست تخصصی در جوار بارگاه منور رضوی برگزار می شود.
وی اظهار داشت: تعامل و همفکری اندیشمندان مسلمان و سایر ادیان توحیدی در باره مبانی، مسائل و چالش‌ های مشترک حوزه تربیت دینی، تبیین آموزه‌ های تربیتی اسلام با محوریت معارف اهل ‌بیت (ع) به ویژه حضرت امام رضا (ع)، ارائه دستاوردهای جهان اسلام به ویژه انقلاب اسلامی در زمینه تربیت دینی از جمله اهداف برگزاری این همایش است.
وی تبادل تجارب عملی ادیان ابراهیمی و زمینه‌ سازی دستیابی به تولید دانش تربیت دینی و زمینه ‌سازی برای نقش‌ آفرینی مؤثر آستان قدس رضوی و سایر مجموعه ‌های علمی و پژوهشی در جریان فکری - فرهنگی جهان اسلام را از دیگر اهداف برگزاری این همایش برشمرد.
سروری مجد گفت: فلسفه تربیت دینی، نظریه‌ ها و الگوهای تربیت دینی، تربیت دینی و چالش‌ های جهان معاصر، تاریخ تربیت دینی، نهادها و تربیت دینی، اماکن مذهبی، مراکز و سازمان ‌های تربیت دینی و تجربه‌ های تربیت دینی از محورهای این همایش است.
وی افزود: پنج پیش نشست در زمینه این همایش از آبان ماه امسال تاکنون در دانشگاه بین المللی امام رضا (ع)، دانشگاه کشور لبنان، بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، دانشگاه علوم اسلامی رضوی و دانشگاه کشور هندوستان برگزار شده است.
وی اظهار داشت: در این همایش همچنین 60 مهمان از داخل کشور و مهمانان خارجی از کشورهای مختلف دعوت شده‌ اند.
سروری مجد گفت: در مجموع 100 نهاد فعال در حوزه تربیت دینی در این همایش مشارکت دارند که از جمله آنها موسسات فرهنگی و دانشگاه ‌های آستان قدس رضوی، حوزه‌ های علمیه سراسر کشور، جامعه ‌المصطفی العالمیه، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه باقرالعلوم و وزارت آموزش و پرورش است.
دبیر علمی این همایش نیز گفت: مقالات متعددی از کشورهایی مانند عراق، لبنان، هند و فرانسه به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.
مرتضی رجوعی افزود: 15 عضو هیات علمی دانشگاهها در جلسات مختلف به بررسی مقالات رسیده به این همایش پرداختند که 150 مقاله برای ارائه در این همایش پذیرفته شد.
وی ویژگی دیگر این همایش را مشارکت فعال 25 نهاد معتبر علمی – دانشگاهی در داخل و همکاری هشت مرکز علمی و بین ‌المللی دانست.
دبیر جشنواره تجربه های برتر این همایش هم گفت: یکی از خلاء های جدی در نظام تعلیم و تربیت کشور، نبود الگوهای تربیتی است، لذا طی یک سال و نیم گذشته تلاش بسیار برای شناسایی مدارس و موسسات صاحب تجربه در حوزه تعلیم و تربیت انجام گرفت.
محمد تقی فخریان افزود: در این مدت نشست‎ هایی با مدیران برتر مدارس اسلامی در تهران و مشهد و مدیران مدارس اسلامی کشورهایی مانند هندوستان، لبنان، استرالیا، افغانستان و پاکستان با هدف تبادل تجربیات در حوزه تعلیم و تربیت برگزار شد.
وی اظهار داشت: در مجموع از مدیران 90 مدرسه و موسسه آموزشی و تربیتی در داخل و خارج از کشور برای حضور در این همایش دعوت به عمل آمد.
وی ارائه تجربه‌ های مکتوب در حوزه تعلیم و تربیت دینی در 9 غرفه نمایشگاهی در حاشیه این همایش را از برنامه های جانبی آن برشمرد.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.