فرمانده قرارگاه شمال شرق نیروی زمینی ارتش در مراسمی که به همین مناسبت برگزار شد گفت: بازگشایی این بلوار معطل طی مراحل قانونی و اخذ مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی کشور بود و ما هیچ مشکلی با شهرداری مشهد نداریم.
امیر سرتیپ دوم رضا آذریان افزود: در طول مدت بسته شدن این بلوار برخی رسانه ها سعی کردند میانه ارتش و شهرداری را به هم بزنند که این کار در شان مشهد نبود البته مشکلاتی با شهردار قبلی مشهد وجود داشت اما با شهردار کنونی مشکلی نداریم .
وی تاکید کرد: در سطح شهر هم هیچ مشکلی بین ارتش و شهرداری وجود ندارد. ارتش در خدمت مردم، شورا و شهرداری است و خود من یک ارتشی هستم و دستورات را اجرا می کنم.
شهردار مشهد نیز در این مراسم گفت: امروز سرآغاز اتفاق شهری بزرگی است که با همت همه به دست آمده است.
محمد رضا کلایی افزود: افتتاح بلوار نماز، گام اول این رویداد است و در گامهای بعدی و با توجه به مصوبه شورای عالی معماری، فضای سبز 72 هکتاری با درختان قدیمی و سوله های 100 ساله برای موزه در اختیار شهرداری قرار خواهد گرفت.
وی ادامه داد: همچنین با تعیین تکلیف زمینهای آبشار و پادگان لشکر 77 فضاهایی با کاربریهای بهداشتی در اختیار مدیریت شهری قرار می گیرد لذا باید گفت هم اکنون در آغاز راه و نیازمند همکاری همه نهادهای مرتبط برای تحقق حقوق مردم در این زمینها هستیم.
شهردار مشهد گفت: مجموعه سلسله مراتب ارتش در این مدت تلاش کردند که قفل بلوار نماز مشهد گشوده شود و رسانه ها نیز در خصوص منافع مردم پیگیر این برنامه ها باشند تا نسبت به خروجی شورای عالی معماری و شهرسازی اجحاف نشود.
رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: طی ماههای گذشته تلاشهای زیادی صورت گرفت تا سرانجام با مصوبه این هفته شورای عالی معماری و شهرسازی 400 هکتار از زمینهای لشکر 77 و آبشار تعیین تکلیف شد.
محمد هادی مهدی نیا افزود: امروز شاهد افتتاح و بازگشایی بلوار نماز به مساحت سه و نیم کیلومتر هستیم و در گامهای بعدی باید شاهد تحویل گیری پادگان باشیم تا این زمینها با کاربری های مختلف در اختیار مردم قرار گیرد.
در جلسه ششم اسفند ماه شورای عالی معماری و شهرسازی طرح زمینهای آبشار و پادگان لشکر 77 مصوب شد و وزیر راه و شهرسازی در پایان دستور بازگشایی بلوار نماز مشهد را که به علت اختلاف میان مدیریت شهری مشهد و برخی ارگانها بسته شده بود صادر کرد.
عملیات اجرایی ساخت بلوار نماز در محدوده ارتفاعات جنوبی مشهد اوایل سال 1390 آغاز شد.
ابتدای این بلوار پارک خورشید قرار دارد و این بلوار پس از عبور از تقاطع بلوارهای هاشمیه، سرافرازان، دلاوران، خاقانی، شهید کاوه و شهید ناصری در نهایت به بزرگراه شهید کلانتری متصل می شود.
1922/7505
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.