مینو اصلانی روز پنجشنبه در مراسم پایانی جشنواره' شبیه یاس' در مشهد افزود: بانوان مسلمان پیش از انقلاب حضور فعالی در جامعه نداشتند اما اکنون با اتکا به داشته ها و ارزشهای الهی در جهان می درخشند به طور مثال تعداد قابل توجهی بانوی نویسنده توانمند داریم.
وی ادامه داد: هم اکنون زنان مسلمان استقلال خود را پیدا کرده اند به طوری که در دهه پنجم انقلاب اسلامی ایران باید برای همه جهان فکر و برنامه داشته باشیم.
رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: امروز انقلاب به عزم راسخ برای گسترش در جهان نیاز دارد و اگر انقلاب به خوبی تبیین شود به طور قطع گفتمان انقلاب به عنوان راهبرد انتخاب می شود.
در این مراسم خبرنگار ارشد شبکه تلویزیونی پرس تی وی هم گفت: بانوان مسلمان پیرو حضرت زهرا(س) هستند و بهترین الگوها را دارند.
مرضیه هاشمی افزود: در شرایط کنونی باید به نظام خانواده اهمیت بیشتری داد تا نظام خانواده جوامع اسلامی مثل نظام خانواده در غرب دچار فروپاشی نشود.
مادر شهید محسن حججی هم در این مراسم با اشاره به لزوم تربیت صحیح فرزندان در مورد ویژگیهای فرزند شهیدش گفت: او خواهران مسلمان را به رعایت حجاب توصیه می کرد و از کودکی دوستدار امام حسین و اهل بیت (ع) بود و در مجالس عزاداری شرکت می جست و به والدین خود احترام می گذاشت و به روزه مستحبی و نماز اول وقت هم مقید بود.
الهام چرخنده یکی از بازیگران سینما و تلویزیون هم در این مراسم گفت: چند سال پیش که به یکی از معابد مشهور هند رفتم مسئول آن معبد به من گفت شما مسلمانان که علی(ع) و زهرا(س) و شریعت شیعه را دارید در این معبد چه می کنید؟ ما صبح تا شب ریاضت می کشیم تا بتوانیم به انرژی شما مسلمانان برسیم.
سومین جشنواره 'شبیه یاس' خراسان رضوی ویژه دختران بالای 10 سال و بانوان از آبان ماه امسال توسط بسیج جامعه زنان خراسان رضوی و مرکز آفرینشهای هنری آستان قدس رضوی شروع به کار کرد و امروز با قدردانی از برگزیدگان به کار خود پایان داد.
بخشهای مختلف این جشنواره شامل سیره و فرهنگ رضوی، فرهنگ فاطمی، حمایت از کالای ایرانی، دهه فجر و دشمن شناسی می شد.
امروز با برگزاری مراسم پایانی این جشنواره در سالن فرهنگی ' انقلاب اسلامی' مجتمع فرهنگی آیه های مشهد این سالن هزار و 546 نفری که با هزینه کرد 80 میلیارد ریال ساخته شده است نیز به بهره برداری رسید.
1922/7507
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.