دکتر صلاح الدین دلشاد روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: لب ‌شکری، شکاف لب، ابهام جنسی، بسته بودن مقعد و از این قبیل از جمله ناهنجاریهای مادرزادی است.
وی اظهار داشت: از هر 100 تولد در ایران 6 تا هفت نفر دچار ناهنجاریهای مادرزادی هستند.
وی گفت: همه اعمال جراحی های کودکان دارای ناهنجاریهای مادرزادی توسط متخصصان ایرانی انجام می شود.
دلشاد از موفقیت بیش از 90 درصد اعمال جراحی این کودکان خبر داد و افزود: آموزش و مراقبت های دوران بارداری نقش مهمی در پیشگیری از تولد نوزادان با ناهنجاریهای مادرزادی دارد.

* 500 بیمار با ناهنجاریهای مادرزادی در خراسان رضوی
مدیرموسسه محکم در خراسان رضوی نیز گفت: موسسه محکم در این استان با هدف حمایت از بیماران محروم با ناهنجاریهای مادرزادی از سال 1396 فعالیت خود را آغاز کرده است.
علیرضا کلاهان افزود: تاکنون 500 بیمار در این استان از حمایت‌ های این موسسه با کمک خیران برخوردار شده اند.
مدیر عامل مجمع خیران سلامت مشهد اظهار داشت: پرداخت هزینه های جراحی، دارو و درمان و حمایت های مالی از جمله خدمات موسسه محکم به بیماران زیرپوشش است.
وی گفت: تاکنون 28 شعبه موسسه محکم ویژه کودکان با ناهنجاریهای مادرزادی در کشور راه اندازی شده است که خراسان رضوی یکی از استانهای پیشرو در این زمینه می باشد.

* برپایی همایش علمی ناهنجاریهای مادرزادی در مشهد
رئیس شورای مشارکت‌ های زنان مجمع خیران سلامت خراسان رضوی نیز گفت: این شورا تاکنون در برپایی 12 همایش با موضوعات مختلف پزشکی مانند هپاتیت، اوتیسم، نقص ایمنی و سرطان‌ های شایع زنان مشارکت و همکاری داشته است.
آرزو حیدریان افزود: نخستین همایش ناهنجاری‌ های مادرزادی به همت موسسه محکم و با مشارکت شورای مشارکت‌ های زنان مجمع خیران سلامت خراسان رضوی در 12 اسفند ماه همزمان با سوم مارس روز جهانی ناهنجاریهای مادرزادی در مشهد برگزار خواهد شد.
وی اظهار داشت: در این همایش یک روزه که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می شود، بیش از 10 سخنرانی پیرامون ناهنجاریهای مادرزادی با حضور پزشکان متخصص این رشته ارائه خواهد شد.
وی حیطه فعالیت شورای مشارکت‌ های زنان مجمع خیران سلامت خراسان رضوی را در بخش های عمرانی، درمان، پیشگیری، آموزش و پژوهش و مددکاری عنوان کرد.
حیدریان تغییر نگرش خیران را از اهداف شورای مشارکت های زنان مجمع خیران سلامت دانست و گفت: با حمایت خیران تاکنون دستاوردهای خوبی در حوزه‌ های علمی، پژوهشی و درمانی حاصل شده است.
رئیس شورای مشارکت‌ های زنان مجمع خیران سلامت خراسان رضوی با اشاره به طرح نذر سلامت زنان نوقان در این استان افزود: در اجرای این طرح بانوان علاقه ‌مند بخشی از مهریه خود را نذر درمان بیماران خاص می‌ کنند که تاکنون بیش از 200 بانوی خراسانی بخشی از مهریه ‌های خود را در این راه اهدا کرده ‌اند.
3027 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.