به گزارش ایرنا، مهدی جمالی نژاد پنجشنبه شب در نشست با بخشداران، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی گناباد افزود: بسیاری از مناطق کشور با وجود جاذبه های فراوان و میراث غنی در زمینه های فرهنگی و تاریخی با مشکلات زیاد در فرآیند توسعه و رونق اقتصادی دست به گریبان هستند و هیچ تحولی در این زمینه نداشته اند.
وی اظهار داشت: باید نگاهمان را در توسعه شهرها تغییر دهیم و مدیران ذیربط با نگاه نوآوری در طرحها و معرفی این جاذبه ها و با جلب سرمایه گذار برای توسعه و عمران مناطق خود بکوشند.
وی ادامه داد: تا پنج ماه گذشته سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور فقط یک ردیف اعتباری داشت که آن هم در بخش دیگری هزینه می شد ولی با پیگیری های انجام شده این مشکل کاهش یافت و سال 1398 با وجود مشکلات متعدد اقتصادی سال خوبی برای شهرها و روستاهای کشور خواهد بود.
معاون وزیر کشور گفت: تکمیل 81 هزار طرح نیمه تمام در بخشهای عمرانی و شهری در استانهای مختلف کشور نیازمند 700 هزار میلیارد تومان است و با اعتبارت فعلی تکمیل این طرحها سالهای متمادی زمان نیاز دارد لذا باید از ظرفیت سرمایه گذاران برای تکمیل این طرحها بهره گرفت.
وی افزود: امنیت شغلی 37 هزار دهیار در کشور از اهمیت بسیار برخوردار است و باید با اتخاذ تدابیر مناسب به این مساله توجه خاص داشت.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: یک هزار و 280 شهرداری و 37 هزار دهیاری در کشور با مشکلات متعدد مواجهند و نیازمند توجه بیشتر مسئولان ذیربط و دولتمردان هستند.
حمید بنایی افزود: بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی امسال حدود چهار میلیون تن قیر رایگان برای آسفالت معابر به شهرداری ها و دهیاریهای کشور اختصاص یافت و در لایحه بودجه سال آینده 10 هزار میلیارد ریال برای اجرای طرحهای پسماند در کشور در نظر گرفته شد.
فرماندار گناباد نیز گفت: شوراها و شهرداریهای این شهرستان 20 میلیارد ریال بابت تامین هزینه های آسفالت معابر عمومی این مناطق بدهکارند و با توجه به مشکلات خود نیازمند حمایت بیشتر مسئولان ذیربط هستند.
حامد قربانی با اشاره به موقعیت گناباد از نظر قرار گرفتن در جنوبی ترین نقطه استان خراسان رضوی و حادثه خیر بودن آن خواستار تامین اعتبار احداث سوله مدیریت بحران به وسعت یک هزار و 500 متر مربع در این شهرستان شد.
در این مراسم فاز دوم مجتمع تجاری شریعت شامل 11 هزار متر پارکینگ طبقاتی و 2 هزار متر فضای تجاری به بهره برداری رسید که برای احداث و تکمیل این مجتمع 400 میلیارد ریال با مشارکت شهرداری و سرمایه گذار بخش خصوصی هزینه شده است.
شهرستان 89 هزار نفری گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
2095/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.