رضا اسماعیلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد روزهای دارای هوای پاک در مشهد طی مدت مشابه پارسال 15 روز بود که این تعداد امسال دو و نیم برابر شده است.
وی ادامه داد: شمار روزهای دارای هوای سالم نیز از ابتدای امسال تاکنون در مشهد 261 روز و طی مدت مشابه پارسال 250 روز بود.
مدیر مرکز پایش آلاینده ‌های زیست محیطی شهرداری مشهد گفت: شهروندان مشهد امسال 42 روز هوای ناسالم برای گروههای حساس و سه روز نیز هوای ناسالم برای تمام گروهها را تجربه کردند که تعداد این روزها در مدت مشابه پارسال 76 روز هوای ناسالم برای گروههای حساس و پنج روز هوای ناسالم برای تمام اقشار بود.
اسماعیلی همچنین از فعال شدن نرم افزار همراه جامع پایش آلاینده های سیار زیست محیطی شهر مشهد برای استفاده بازرسان مرکز پایش آلاینده های شهری شهرداری مشهد خبر داد.
وی ادامه داد: بازرسان با نصب این نرم افزار روی گوشیهای تلفن همراه خود می توانند اطلاعات منابع آلایندگی نظیر خودروها و صنایع آلاینده را به صورت دقیق و آنلاین ثبت و اطلاعات را برای رسیدگی به مرکز جامع پایش آلاینده های شهر مشهد ارسال کنند.
بیشترین درصد آلایندگیهای زیست محیطی شهر مشهد را خودروهای دودزا به وجود می آورند.
روزانه افزون بر یک میلیون خودرو در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد رفت و آمد می کنند که موجب تولید سالانه 200 هزار تن آلودگی می شوند.
قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا برعددی کمتر از 50 ای.کیو.آی به معنای وضعیت پاک بودن هوا و بین اعداد 50 تا 100 به معنای وضعیت سالم بودن هواست.
قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد 101 تا 150 ای.کیو.آی به معنای وضعیت هشدار برای افراد حساس و کودکان است و بین اعداد 151 تا 200 ای.کیو.آی حالت هشدار و آلوده برای همه سنین محسوب می شود.
همچنین قرار گرفتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد 200 تا 300 ای.کیو.آی به معنای حالت اضطرار و بالاتر از عدد 300 نیز حالت بحرانی است.
7505/ 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.