کمیل خجسته که دارای مدرک دکترای علوم سیاسی است چهارشنبه شب در نشستی با عنوان نشست گفتمانی عصر انقلاب اسلامی در مشهد افزود: بسیاری گمان نمی کردند که عمر انقلاب به چهل سال برسد اما انقلاب اسلامی عزتمندانه تحلیل های سیاسی اجتماعی رایج را در این چهل سال به هم ریخت.
وی اظهار داشت: انقلاب اسلامی در طول عمر چهل ساله خود به سه پرسش بزرگ پاسخ داد، اول اینکه در سیستم های قدرت متمایل به شرق و غرب در اول انقلاب، دین، موضوعی ضعیف و عقب افتاده بود اما انقلاب اسلامی ثابت کرد که دین می تواند توده های اجتماعی را به تحرک وادارد.
وی گفت: دوم اینکه برخی می گفتند دین قدرت حکومت سازی مبتنی بر خرد را ندارد و جمهوری اسلامی در این مرحله وا می ماند اما امام راحل قانون اساسی مبتنی بر دین را ساخت و این نظریه هم باطل شد.
خجسته افزود: سوم اینکه دشمنان می گفتند نظام جمهوری اسلامی توانایی حفظ خودش را ندارد و در این چهل سال، ترور، جنگ، تحریم و هر حربه ای را که داشتند بکار بستند تا جمهوری اسلامی را ساقط کنند اما این نظام الهی با رهبری خردمندانه امام راحل، رهبر معظم انقلاب و پایداری مردم باقی ماند.
وی اظهار داشت: همزمان با گام دوم انقلاب، دشمنان ترویج ناامیدی و تلقین به بن بست کشیدن نظام را پیشه کرده اند، که به تعبیری مهمترین عمل جوانان در گام دوم بن بست شکنی است.
وی گفت: دشمن تلاش دارد با ایجاد وحشت و ناامیدی بر انقلاب فایق آید، زمانه مانند زمان جنگ احزاب در صدر اسلام است و اگر در این مرحله انقلاب اسلامی پیروز شود، نظامی به جهان معرفی می شود که می تواند به همه نیازهای مادی و معنوی انسانها پاسخ دهد.
6070 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.