روح الله خدارحمی روز چهارشنبه در گردهمایی معاونان بهبود تولیدات گیاهی و مدیران باغبانی سازمانهای جهاد کشاورزی استانهای سراسر کشور در مشهد این اولویتها را 'مکانیزاسیون بخش کشاورزی، کشت گلخانه ای، پرورش ماهی در عرصه های دریایی، بذر گواهی شده و نهال' ذکر و بیان کرد: این بخشها بدون هیچ محدودیتی حمایت می شوند.
وی ادامه داد: در این میان کشت گلخانه ای از اهمیت بالایی برخوردار است بطوری که توسعه دو هزار و 500 هکتار کشت گلخانه ای امسال مورد تعهد قرار گرفت اما به دلیل مشکلات مجریان و برخی نواقص عمده، این میزان محقق نشد.
مدیرعامل بانک کشاورزی همچنین 'کم بودن شمار مجریان توانمند در عرصه کشت گلخانه، ضرورت جذب سرمایه گذاران عمده در این حوزه، بالا بودن وثیقه های بانکی و مشکلات موجود در شبکه بازاریابی و فروش' را از مهمترین مشکلات و ضرورتها در حوزه کشت گلخانه ذکر و بیان کرد: ظرف یک سال آینده همه تلاش بانک کشاورزی بر توسعه محسوس کشت گلخانه ای و اعطای تسهیلات در این بخش متمرکز می شود.
وی در ادامه عملکرد در بخش مکانیزاسیون کشاورزی را نیز 'بسیار مطلوبی' توصیف و بیان کرد: 100 درصد ماشین آلات کشاورزی هم اینک تامین مالی شده و از طرف بانک کشاورزی تسهیلات به صورت کامل به متقاضیان این حوزه اعطا می شود.
خدارحمی بدون اشاره به اطلاعات و ارقام بیشتر افزود: امسال سه هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار با سود شش درصد سود در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.
گردهمایی سراسری معاونان بهبود تولیدات گیاهی و مدیران باغبانی سازمانهای جهاد کشاورزی استانهای کشور تا فردا در مشهد ادامه دارد.
7496/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.